شهردار یزد:

الحاق شهرک طوبی به محدوده شهری یزد به مصوبه شورای شهرسازی نیاز دارد

شهردار یزد با بیان این که شهرک طوبی خارج از محدود شهری است، گفت: الحاق شهرک طوبی به محدوده شهری به مصوبه شورای عالی شهرسازی نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا عظیمی‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثریت اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی شهرک طوبی یزد برگزار شد، در پاسخ به اعتراض اهالی شهرک طوبی در مورد عدم ارائه خدمات توسط شهرداری، اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۲۵ هکتار از مساحت شهرکت طوبی که فاز یک این شهرک است در محدوده شهر یزد است.

وی گفت: با بیان این که طبق قانون شهرداری نمی‌تواند به مناطقی که خارج از محدوده شهری قرار دارند، خدمات رسانی کند.

عظیمی‌زاده برگزاری جلسات متعدد شورای شهر و شهرداری با سازمان بازرسی را از جمله اقدامات شهرداری در موزد الحاق شهرک طوبی به یزد عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بازرسی به طور شفاف اعلام کرده که شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد نمی‌توانند رأساً نسبت به اضافه کردن شهرک طوبی به محدوده شهری یزد اقدام کنند.

شهردار یزد اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی را تنها راه الحالق فاز دو و سه شهرک طوبی به محدوده شهری یزد دانست و بیان کرد: ارائه خدمات شهری به شهرک طوبی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و آماده‌سازی محیط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آماده‌سازی اراضی شهرک طوبی در تعهد سپاه بوده است، افزود: طبق توافق انجام شده بین شهرداری و سپاه مقرر شد ۵۰ درصدهزینه آسفالت معابر شهرک طوبی توسط سپاه و مابقی آن توسط شهرداری یزد تأمین شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به وظایف شهرداری در راستای ارائه خدمات شهری به اقشار مختلف جامعه، تأکید کرد: در صورتی که سپاه تعهدات خود مبنی بر آماده‌سازی اراضی و پرداخت نصف هزینه آسفالت شهرک طوبی را اجرایی کند، شهرداری یزد آمادگی ارائه خدمات است.

منبع:ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..