شائبه مافیای زمین‌خواری در یزد/مدیر کل منابع طبیعی:یزد مافیای زمین‌خواری ندارد

امسال 988 پرونده اعم از کیفری و حقوقی در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفته که منجر به 526 هکتار خلع ید و 400 هکتار نیز قلع و قم به ارزش ریالی مجموعاً 420 میلیارد ریال شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل منابع طبیعی استان تاکید کردکه در استان یزد مافیای زمین‌خواری نداریم.

«محمدرضا آخوندی» در همین حالبمناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی که هر ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند برگزار می‌شود، طی نشست خبری تصریح کرد:امسال ۹۸۸ پرونده اعم از کیفری و حقوقی در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفته که منجر به ۵۲۶ هکتار خلع ید و ۴۰۰ هکتار نیز قلع و قم به ارزش ریالی مجموعاً ۴۲۰ میلیارد ریال شده است.
وی عمده پرونده‌های دخل و تصرف اراضی ملی در استان را غیرسازمان یافته و غیرعمد خواند و تاکید کرد: هر چند حجم پرونده‌های تشکیل شده در استان زیاد به نظر می‌رسد ولی عمدتاً از مساحت کمی برخوردار هستند و عمدتاً نیز مربوط به مناطق ییلاقی استان در شهرستان‌های تفت و مهریز هستند.

وی در ادامه از نام‌گذاری ۱۶ اسفند به عنوان «فرهنگ منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و رسانه» خبر داد و گفت: در این روز، جلسه شورای حفاظت استان به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و تجلیل از اعضاء این شورا برگزار خواهد شد.

وی عناوین روز ۱۷و ۱۸ و ۱۹ اسفند را به ترتیب «منابع طبیعی، جنگلبان، حفاظت و قانون»، «منابع طبیعی، سلامت اداری، آموزش و پژوهش» و «منابع طبیعی، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت و جوامع محلی» ذکر کرد و افزود: در این ایام با همکاری بسیج سازندگی و سپاه الغدیر استان مراسم درختکاری در محل دهکده مقاومت یزد در مجاورت پارک کوهستان برگزار خواهد شد.

آخوندی عنوان روز ۲۰ اسفند را هم «منابع طبیعی، آموزه‌های دینی، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد» بیان کرد و گفت: آخرین روز این هفته یعنی ۲۱ اسفندماه هم تحت عنوان «منابع طبیعی، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده که در همین راستا نیز از سال گذشته شاهد اجرای طرح ملی حوزه آبخیز در ۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهرستان اشکذر هستیم که امسال امور مربوط به انسجام سازمانی و توانمندسازی مردم محلی ۱۲ روستای این طرح دنبال خواهد شد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..