یزد کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران و انصار

no-thumbs

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد گفت: این استان کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران و انصار است و همه مردم با کمترین مشکل کنار هم زندگی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزرضا زارع‌ زاده در آیین گشایش چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی به میزبانی استان یزد افزود: این استان در سالها و قرنهای متمادی تجربه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان و زرتشتیان دارد. 

 
وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان یزد را اتباع تشکیل می دهند که اکثرا آنها از کشور افغانستان هستند و در سه میهمان شهر و چهار شهرستان سکونت دارند.
 
این مسئول تصریح کرد: اتباع و مهاجران استان یزد از همه امکاناتی که در حوزه های آموزش، سلامت و درمان مورد استفاده همشهریان یزدی قرار می گیرد بهره می برند.
 
زارع زاده گفت: در سالهای اخیر با تاکید رهبر معظم انقلاب فعالیتهای مطلوبی در رابطه با آموزش و پرورش و بیمه سلامت اتباع و مهاجران در ایران انجام شده است.
 
ایرنا نوشت: در حاشیه این همایش نمایشگاه صنایع دستی اتباع هنرمند استان یزد در تالار فرهنگیان برپا شد.
 
چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی با حضور اتباع و مهاجران نخبه، دانش آموز و دانشجوی افغانستانی به مدت سه روز در یزد جریان دارد.
 
آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغانستانی با کشورشان، ارتقای اطلاعات ملی و میهنی، زمینه ‌سازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش فعالیتهای علمی و هنری، افزایش نشاط دانش آموزان به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.
باشگاه خبرنگاران
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..