جمع آوری ۹ میلیاردتومان زکات در استان یزد

no-thumbs

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از جمع آوری ۹ میلیاردتومان زکات در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: مجموع زکات جمع‌آوری شده، ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش یزدی نیوزمحسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد  اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و ۷۴۷ مورد و امسال یک هزار و ۱۳۸ شغل با پرداخت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰۰ خانوار فاقد مسکن شناسایی شدند و ان شاءالله در برنامه میان مدت تا پایان سال ۹۶ خانه دار شوند.
علیزاده افزود: در بحث عمران دو بخش احداث و تعمیرات کلی و جزیی وجود دارد که در بخش احداث، سال گذشته ۲۱۶ مورد و تعمیرات ۶۷۷ مورد انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۵، ۱۰۱ مورد احداث و ۷۳۰ مورد تعمیرات با هزینه ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال در ۱۱ ماهه امسال انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه زکات در دو بخش رسیدگی به محرومان و احداث پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه مصرف می شود گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: این میزان در سال جاری طی مدت ۱۱ ماه به ۹ میلیارد تومان رسیده و مجموع زکات جمع‌آوری شده سال ۹۴ نسبت به سال ۹۵ ۲۰ درصد رشد داشته است.
علیزاده افزود: استان یزد در کشور در حوزه مشارکت های مردمی جایگاه چهارم کشور را دارد و همچنین در بخش زکات نیز از استان های برتر کشور هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به حوزه حمایت از خانواده ها نیز گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۱۶ خانوار با ۴۱ هزار و ۳۴۴ نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند و در سال جاری ۴۰۰ خانوار خودکفا شده‌اند و بر طبق برنامه ۱۰,۱ درصد و حتی یک درصد بیشتر از دستورالعمل محقق شده است..
علیزاده همچنین گفت: منابع کمیته امداد از چهار محور اصلی دولتی، مجتمع اقتصادی، دفتر مقام معظم رهبری، کمک های مردمی تامین می شود.
وی تعداد صندوق های بزرگ را ۷۵۰۰ ، صندوق های متوسط را ۳۸۰۰ و صندوق صدقات کوچک ویژه منازل را ۱۸۰ هزار مورد اعلام و گفت: ۱۹۱ هزار و ۳۰۰ صندوق صدقات در استان صدقات مردم، جمع آوری می شود.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..