مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی:

۱۰ ‌درصد جمعیت استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد گفت: ۱۰ درصد کل جمعیت استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که بخش عمده‌ای از آن اتباع افغانستانی هستند.

به گزارش یزدی نیوزرضا زارع‌زاده در آیین افتتاحیه چهارمین همایش ملی افغانستان‌شناسی که در تالار فرهنگیان یزد  برگزار شد اظهار داشت: اتباع خارجی در ایران از خدمات مختلفی برخوردار هستند.

وی یکی از ویژگی‌های استان یزد را همزیستی مسالمت‌آمیز با اقلیت‌ها دانست و افزود: یزد از دیرباز تاکنون با اقلیت‌های دینی و قومی ارتباط خوبی داشته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد خاطرنشان کرد: این سابقه طولانی و ارتباط خوب اتباع با مردم ایران زمینه‌ای را فراهم کرده که یزد به عنوان یکی از کانون‌های مهم کشور برای زندگی اقلیت‌های قومی و دینی به صورت مسالمت‌آمیز شناخته شود.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه حضور اتباع بیگانه و به ویژه اتباع افغانستانی در یزد سابقه بسیار طولانی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که بیشتر این افراد از اتباع افغانستانی هستند.

وی بهره‌مندی اتباع خارجی از امکانات مختلف در کشور ایران اشاره کرد و افزود: در استان یزد سه مهمانشهر ویژه اتباع خارجی ایجاد شده و در این مهمانشهرها، اتباع به راحتی در حال زندگی هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد اظهار داشت: اتباع خارجی ساکن در این مهمانشهرها تمام امکانات لازم در زمینه‌های مختلف سلامت، بهداشت، درمان، آموزشی و موارد دیگر که در اختیار یزدی‌ها قرار دارند را استفاده می‌کنند.

زارع‌زاده ارائه خدمات بیمه‌ای به این افراد را از دیگر خدمات دولت ایران به اتباع دانست و افزود: بهره‌مندی اتباع افغانستانی از خدمات بیمه سلامت نشان دهنده روحیه نوع دوستی و بالاترین حد رعایت حقوق بشر در ایران است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..