یزد کم بارش ترین استان کشورشناخته شد

استان یزددر سالجاری کم بارش ترین استان در میان مناطق کشور شناخته شد.

به گزارش یزدی نیوزاستان یزد با میانگین بارش حدود ۶۶ میلیمتر در سال زارعی گذشته کم بارش ترین استان کشور بوده و هم اکنون بخش عمده آب شرب این استان از طریق یک خط انتقالی از استان چهارمحال وبختیاری تامین می شود.

مدیر عامل آب منطقه یزد گفت: این استان در سالجاری کم بارش ترین استان در میان مناطق کشور بوده و باید همچنان با قوت نسبت به اعمال مدیریت صحیح مصرف آب اقدام کرد.

محمد مهدی جوادیان‌زاده افزود: اجرای مدیریت صحیح مصرف آب بخاطر شرایط اقلیمی استان همواره جزو مسائل ضروری محسوب می شود.
وی ادامه داد: ضمن اعمال این مدیریت توسط آحاد مردم و مسئولان اجرایی باید در موضوع پساب ها نیز در استان یک مدیریت درست و توام با برنامه ریزی بعمل آید که قطعا تحقق آن دارای نتایج مفید است.
این مسئول اظهار داشت: در سال های اخیر بروز خشکسالی مشکلاتی را برای مردم و کشاورزان بوجود آورده است و باید برای کاهش مسائل در بهره گیری درست ازمنابع موجود اقدام های لازم و به موقع صورت گیرد.
جوادیان زاده گفت: تمام چاه‌های استان یزد کنترل می‌شود و بدون شک در صورت برداشت بیشتر از حد مجاز از چاه‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد و باید همه در این خصوص مقررات را رعایت کنند .
وی گفت: از طرح‌هایی که در سطح استان یزد برای مدیریت مصرف آب و جلوگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود موضوع خاموشی چاه‌های کشاورزی است که همچنان پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل آب منظقه ای استان یزد گفت: برداشت‌های بی‌رویه و فعالیت برخی چاه‌های غیرمجاز یک نوع تهدید برای منابع آب زیرزمینی استان یزد محسوب می شود بنابراین از فعالیت هرگونه چاه آب غیرمجاز جلوگیری می شود.
جوادیان زاده به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در مصرف درست و بهره برداری مناسب از منابع آب استان به عنوان یک ضرورت همیشگی اشاره و خواستار همکاری همگان در این خصوص شد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..