افتتاح مهارت‌آموزی در مقابل مخاطرات شیمیایی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با اشاره به ضرورت ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی در برابر تهدیدات شیمیایی، گفت: مرکز آموزشی و مهارت‌آموزی آمادگی در مقابل مخاطرات و تهدیدات در حوزه‌های زیستی، بهداشتی، پرتویی ‌و هسته‌ای در یزد افتتاح شد.

«محمدصادق طهماسبی» در کارگاه تخصصی و آموزشی پدافند شیمیایی به تاریخچه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: ایرانیان همواره در حوزۀ پدافند غیرعامل پیشتاز بوده‌اند و این پیشگامی را در معماری و ساخت بناها شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگسازی در حوزه پدافند شیمیایی افزود: با توجه به رویکردهای جدید زندگی و تغییراتی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم، نیازمند آموزش و ارتقای آمادگی در این حوزه می‌باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد اظهار کرد: اقدامات در حوزه پدافند شیمیایی همه برنامه‌ها، کارها و فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که با هدف کاهش تهدیدات شیمیایی، کاهش آسیب‌پذیری در برابر این تهدیدات و تسهیل مدیریت بحران در صورت وقوع تهدیدهای شیمیایی، منطبق با اصول و معیارهای پدافند غیرعامل انجام می‌گیرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در سیاستگذاری، هدایت و راهبری اقدامات پدافند شیمیایی، توجه به اشتراک‌های سایر حوزه‌های پدافندی مانند پدافند زیستی، کالبدی و سایبری ضروری است و به عبارت دیگر در بسیاری موارد انجام اقدامات پدافند شیمیایی، بدون تعامل و هم‌افزایی سایر حوزه‌های پدافندی و دستگاه‌های مرتبط امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول در ادامه به اهمیت کارگاه آموزشی تخصّصی پدافند شیمیایی اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با حضور بیش از ۷۵۰ نفر از مدیران، کارشناسان، رابطان حوزه پدافند غیرعامل و نیروهای عملیاتی و امدادی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با تهدیدات و مخاطرات شیمیایی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی با بیان این‌که مرکز آموزشی و مهارت‌آموزی CBRNE در استان یزد افتتاح شد، اظهار کرد: این مرکز  شامل بخش‌های اورژانس پیش بیمارستانی و رفع آلودگی اولیه، اورژانس بیمارستانی، واحد تحقیقات، پژوهش، آموزش و مدیریت به‌منظور آموزش نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مقابله با خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته‌ای و انفجاری است.

طهماسبی افزود: مرکز آموزش و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل نقش بسیار مهمی در آموزش و آمادگی در مقابل مخاطرات و تهدیدات در حوزه‌های زیستی، بهداشتی، پرتویی ‌و هسته‌ای ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..