آینده درخشان فوتبال ساحلی استان یزد

 

سمیه رضایی/همشهری

یکی از رشته‎‎های ورزشی استان که در سال‎‎های اخیر توانسته خود را در کشور و حتی در عرصه‎‎های بین‎‎المللی مطرح کند، فوتبال ساحلی است.این رشته ورزشی بر خلاف بسیاری از ورزش‎‎های تیمی استان نه تنها در رقابت‎‎های لیگ برتر کشور توانسته جایگاه خوبی کسب کند بلکه در پرورش ورزشکاران و مربیان قدرتمندی در سطح ملی نیز موفق عمل کرده به طوری‎ که هم‎‎اکنون بازیکنان موثری از استان در تیم ملی حضور دارند و سرمربی این تیم نیز برخاسته از این دیار کویری است.
وجود ۳ بازیکن در پست‌های کلیدی تیم ملی سبب شده نگاه‌ها به این ورزش جدی‌تر و حرفه‌ای‎‎تر باشد و مسئولان ورزش استان را بر آن داشته تا برنامه‌ریزی‌های دقیق‎‎تری برای این رشته ورزشی در نظر داشته باشند.وجود «محمدحسین میرشمسی» سرمربی یزدی تبار تیم ملی فوتبال ساحلی و «حمید بهزادپور» دروازه‌بان خوب یزدی این تیم و «سیدعلی ناظم» و «محمدعلی مختاری» دیگر بازیکنان این تیم سبب شده مسئولان ورزشی استان برای ارتقای فوتبال ساحلی و گسترش این ورزش گام‌های بلندتری بردارند.
«حمید بهزادپور» دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ساحلی کشور یکی از همین بازیکنان است که با حضور موثرش در تیم باشگاهی گلساپوش یزد به یکی از بازیکنان اصلی در تیم ملی فوتبال ساحلی کشور مبدل شده و با نشان دادن توانایی‌هایش به سرمربی تیم ملی، جایگاه خود را در تیم ملی محکم کرده است. همشهری با این بازیکن توانمند یزدی گفت    وگویی صورت داده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

  • چند سال است که به صورت حرفه‌ای فوتبال ساحلی بازی می‌کنید؟

از سال ۹۰ و با راهنمایی یکی از دوستانم با باشگاه گلساپوش یزد آشنا شدم و در تست این باشگاه شرکت کردم و بعد از قبولی در این باشگاه، به عضویت این تیم درآمدم و به صورت حرفه‌ای در این تیم بازی کردم و در حال حاضر نیز با تمام توان در خدمت تیم هستم.

  • با توجه به حرفه‌ای بودن فوتبال ساحلی و وجود باشگاه گلساپوش در استان به عنوان یکی از مطرح‌ترین تیم‌های حال حاضر در لیگ، نگاه‌ها به این ورزش به چه صورت است؟

در حال حاضر رشته فوتبال ساحلی بین مردم استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که بعد از حضور موفق تیم فوتبال ساحلی گلساپوش در لیگ برتر کشور و کسب عنوان‌های اول تا سوم از سوی اعضای این تیم، توقع مردم استان از‌این رشته ورزشی بالاتر رفته است و مردم از بازیکنان این تیم توقع دارند به تعداد ملی‌پوشان گلساپوش افزوده شود و این تیم در رقابت‌های آینده که در پیش‌رو دارد با کسب عناوین برتر، جایگاه خوبی را نه تنها در ایران بلکه در فوتبال ساحلی جهان از آن خود کند.

  • به نظر شما علت پیشرفت فوتبال ساحلی در استان با توجه به نداشتن جایگاه مناسب در فوتبال روی چمن، چیست؟

علت پیشرفت فوتبال ساحلی در استان یزد را می    توان برنامه‌ریزی منظمی دانست که از سوی مدیر عامل این باشگاه صورت می‌گیرد، آنچنان که «محمد عشقان ملک» مدیرعامل این باشگاه برای ۵ سال آینده این تیم نیز برنامه‌ریزی کرده است. وجود بازیکنان بومی استان یکی دیگر از علت‌های پیشرفت فوتبال ساحلی استان نسبت فوتبال روی چمن است و اگر برنامه‌ریزی دقیق و مدونی برای این رشته صورت گیرد در آینده فوتبال استان از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که استعدادیابی و داشتن زیرساخت‌های خوب در فوتبال سبب پیشرفت فوتبال استان در سال‌های آینده خواهد شد.

  • حضورتان در تیم ملی از چه سالی اتفاق افتاد؟

در سال ۹۲ به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و از همان سال تاکنون در تیم ملی بازی می‌کنم و با توجه به این که در اردوها با تمام توان به تمرین می‌پردازم و با توجه به آمادگی بدنی‌ای که دارم با صلاحدید کادر فنی تیم ملی در تیم خواهم ماند و در بازی‌های ملی از دروازه تیم کشورم حراست خواهم کرد.

  • در حال حاضر در اردوهای تیم ملی به سر می‌برید، وضعیت تمرینات این تیم به چه صورت است؟

اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت منظم برگزار می‌شود و در این اردوها، در کنار تمرینات تاکتیکی به تمرینات بدنسازی پرداخته می‌شود تا تیم هم از نظر بدنی و هم از نظر تاکتیکی خود را به آمادگی کامل برساند.

  • حریفان تیم ملی فوتبال ساحلی در این رقابت‌ها سرسختند؟

بازی‌های تیم ملی از ۱۴ تا ۲۱ اسفند در مالزی برگزار می‌شود که در مرحله اول این رقابت‌ها در گروه آسانی قرار داریم اما نباید این مساله را کتمان کنم که در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست اما در‌ظاهر در مرحله اول قرعه مناسبی داریم. البته در مرحله بعد باید با تیم‌های ژاپن و عمان بازی می‎‎کنیم که کار را تا حدودی مشکل می‌کند.

  • فکر می‌کنید با وجود سرمربی یزدی تیم ملی، حضورتان در این تیم ثابت خواهد بود؟

تمام تلاشم را برای ثابت ماندن در تیم ملی انجام می‌دهم اما نباید فراموش کرد که حضور ثابت در تیم براساس آمادگی بدنی و تاکتیکی صورت می‌گیرد و برای سرمربی تیم فرقی ندارد که همشهری‎اش باشید یا این که در تیم باشگاهی به عنوان بازیکن در کنارش باشید. سرمربی تیم ملی در این شرایط آمادگی بازیکنان را در نظر می‌گیرد اما من تمام تلاشم را انجام داده‌ام و با تمام قوا در تمرینات حضور پیدا کرده‌ام ولی با این وجود، تصمیم نهایی با سرمربی تیم و صلاحدید کادر فنی است که امیدوارم به عنوان یکی از اعضای ثابت تیم در این رقابت‌ها حضور یابم.

  • برای مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی جهان که قرار است در استان یزد برگزار شود چه برنامه‌ای دارید؟

در این رقابت‌ها که قرار است از ۵ تا ۱۰ فروردین ۹۶ به میزبانی استان یزد برگزار شود، رقبای تیم گلساپوش یزد لوانته اسپانیا، الاهلی امارات و تیم لوکوموتیم مسکو روسیه خواهند بود که تمامی آنها تیم‌های مطرحی در فوتبال ساحلی جهان هستند. امیدواریم با تمرینات مستمری که تیم گلساپوش انجام داده است، بتوانیم از فاکتور میزبانی به بهترین نحو استفاده کنیم و با کسب مقام در این دوره از مسابقات، افتخار دیگری را به افتخارات استان اضافه کنیم.

  • برنامه‌ای برای لژیونر شدن در ذهن دارید؟

در ورزش فوتبال، لژیونر شدن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ورزشکاران است و در فوتبال ساحلی هم این مهم دور از دسترس نخواهد بود و با توجه به این که بازی‌های جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی را در پیش‌رو داریم، با ارائه بازی‌های خوب در این دوره از رقابت‌ها می‌توان به عنوان لژیونر در خدمت سایر تیم‌ها درآمد.

  • برای لژیونر شدن آسیا را ترجیح می‌دهید یا اروپا؟

به طور حتم بازی کردن در تیم‌های اروپایی از نظر حرفه‌ای از جایگاه بالاتری برخوردار است و حضور در تیم‌های مطرح اروپایی می‌تواند به حرفه‌ای    تر شدن یک بازیکن کمک کند. 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..