تمرکز بر توسعۀ مشاغل انسان محور و صنایع خلاق در یزد

به گزارش یزدی نیوزنشست هم اندیشی و تبادل تجربه پیرامون شناخت ظرفیت های کارآفرینی و ثروت آفرینی در زمینه تولید محتوای دیجیتال بر مبنای شاخص های ویژه استان با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و خالق انیمیشن های دیرین دیرین در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

در این نشست که مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع نیز حضور داشتند، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: یکی از دغدغه های مهم در مسیر توسعه استان رونق کسب و کار بر مبنای توانمندی نیروهای تحصیلکرده  و متخصص می باشد.

«اکرم فداکار» افزود:این نشست مدیریتی فرصتی است تا با توجه به محدودیت منابع آب در استان بتوان بر ایجاد و توسعه مشاغل انسان محور و صنایع خلاق تمرکز کرد.

فداکار ادامه داد:با شناخت زمینه های فعالیت و حمایت از نیروی کار توانمند در حوزه های نرم افزاری می توان سهم خوبی از بازار را با برنامه ریزی هوشمندانه به دست آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد بیان کرد: در کنار ظرفیت های تخصصی استان نهادهای حمایتی و اثربخش از جمله پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و منطقه ویژه علم و فناوری برای توسعه فعالیت های خلاقیت محور و دانش بنیان نقش موثری دارند.

فداکار افزود: حضور تهیه کننده انیمیشن های "دیرین دیرین" در استان فرصتی برای زمینه سازی و سرعت بخشی به فعالیت در زمینه های نرم افزار و هنرهای دیجیتال به وجود می آورد.

وی در پایان سخنان خود بر تقویت زمینه همکاری های ملی و استانی،شناخت فرصت های جدید کسب و کار پایدار بر پایه تولید محتوی بومی تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست «احسان فرشادی»، مدیر مرکز توسعه فناوری هنرهای دیجیتال پارک علم و فناوری یزد نیز به معرفی این مرکز پرداخت و بیان کرد: با توجه به سابقه فعالیت های صورت گرفته و زمینه های موجود  در استان، حضور تیم های ملی فعال با هدف انتقال تجربه پیرامون این موضوعات می تواند دستاوردهای خوبی برای سرعت بخشی به فعالیت در زمینه هنرهای دیجیتال فراهم آورد.

بخش نظردهی بسته شده است..