استاندار یزد هشدار داد:

نگرانی بابت اثرگذاری فرهنگی گردشگران بر فرهنگ یزدی‌ها بی‌مورد است

اغلب برخوردهایی که در زمینه فرهنگی در حوزه گردشگری انجام می‌شود انفعالی است در حالی که می توان شرایطی را فراهم آورد که تاثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی را به تاثیرپذیری آنها تبدیل کرد که تاکنون نیز شاهد چنین مواردی بوده ایم.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی از تاثیرگذاری گردشگران بر فرهنگ بومی یزد وجود دارد، گفت: معتقدم نباید برخورد انفعالی داشت بلکه باید تلاش کنیم فرهنگ یزد بر گردشگران غلبه کند.
سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: اغلب برخوردهایی که در زمینه فرهنگی در حوزه گردشگری انجام می‌شود انفعالی است در حالی که می توان شرایطی را فراهم آورد که تاثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی را به تاثیرپذیری آنها تبدیل کرد که تاکنون نیز شاهد چنین مواردی بوده ایم.

وی بیان کرد: بنیان‌های اعتقادی سست تاثیرپذیری بالا دارند بنابراین باید ابتدا برای تقویت پایه‌های اعتقادی تلاش کنیم و سپس با معرفی شایسته فرهنگ بومی یزدی‌ها، زمینه تاثیرگذاری این فرهنگ بر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه گردشگران می توانند سفیران فرهنگی کشور و استان ما باشند، تصریح کرد: متأسفانه از این فرهنگ غفلت شده زیرا اگر رفتار، برنامه‌ها و آیین‌های ما به گونه ای باشد که برای آنها سئوال ایجاد کند، رفتن به دنبال پاسخ این سئوال‌ها می تواند تاثیرات شگرفی بر افراد بگذارد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد بخش خصوصی باید ورودی جدی داشته باشد، عنوان کرد: ظرفیت‌های عظیمی در زمینه گردشگری در استان یزد وجود دارد که باید زیرساخت‌های آن برای توسعه این صنعت فراهم شود.

وی از ساخت سه هتل پنج ستاره همچنین ساخت موزه منطقه ای در یزد خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با همراهی مسئولان میراث فرهنگی کشور به زودی قابل بهره برداری خواهد بود.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: در استان یزد نیز بتوان از مواد قانونی که در حوزه گردشگری دیده شده به خوبی استفاده کرد.
 

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..