افزایش قیمت بلیت اتوبوس و قطار در ایام نوروز؟

به گزارش یزدی نیوزمعاون اول رییس جمهوری با اشاره به آغاز سال جدید و حجم بالای سفرهای نوروزی مردم ، گفت: ستادهای نوروزی با نظارت کامل در تنظیم بازار باید برای رفاه و آسایش مردم اقدامات جدی صورت دهند .

 
اسحاق جهانگیری در همایش سراسر مجریان برگزاری انتخابات کشور افزود: در زمینه کالاهای ارائه شده در ایام نوروز نیازمند نظارت جدی هستیم؛ خصوصا کالاهایی که جزء معیشت مردم است .

وی با بیان اینکه عده ای ممکن است در این فواصل دنبال فرصت باشند تا مردم را سرکیسه کنند ، ادامه داد: قیمت ها باید مراقبت شود ودر نوروز بخش وسیعی از کالا در اختیار اصناف است بنابراین اصناف و استانداران باید با اعمال مدیریت نظارت کافی بر قیمتها داشته باشند .

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه برخی کالاها بطور خاص در برنامه تنظیم بازار دیده شده که باید نظارت کامل صورت گیرد ، گفت: برای تامین نیاز مردم اگر نیازمند واردات بودیم، گفته شده تا انجام شود .

جهانگیری با اشاره به جلسه امروزش در ستاد تنظیم بازار، گفت که بر اساس گزارشهای ارائه شده، اقدامات مثبت بوده است و تصمیم گرفته شده تا از ۱۵ اسفند ماه حضور در بازار با کالاهای ذخیره شده جدی تر شود .

وی خاطر نشان کرد: در زمینه حمل و نقل در ایام نوروز افزایش قیمت بلیت اتوبوس و قطار نداریم و برای مسیر های هوایی نیز سقف قیمت تعیین شده است که همه موارد باید توسط گشت های نظارتی و سازمان حمایت و تعزیرات بطور جدی پیگیری شود .

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در مواقعی با مسایل جدیدی رو به رو می شود که تحت تاثیر حوادث غیر مترقبه است ، گفت: در برخی استانهای کشور در هفته های اخیر با گرفتاری سیل و در برخی استانهای دیگر ریزگردها مواجه بودیم .

جهانگیری با اشاره به اینکه در تمام این اتفاقات با شدت وضعف هایی در قطعی برق و در موارد آب و جاده ها رو به رو بودیم ، افزود: مردم در چنین مواقعی با صبوری و بزرگواری تحمل می کنند ولی انتظار دارند مدیران کشور تلاش کنند آثار اتفاقات به حداقل ممکن برسد .

وی ضمن تشکر از همه مدیران اجرایی کشور که در این ایام در استانها تلاش کردند مشکلات را به حداقل برسانند ، گفت: در ستاد بحران استانها و شهرستانها باید برای چنین پدیده هایی پیش بینی جدی تری صورت گیرد و آمادگی بیشتری داشته باشیم و در چنین مواقعی استاندار و یا فرماندار از همه امکانات دستگاهها برخوردار باشد .

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به رفع مشکلات مردم استانهای آسیب دیده ، افزود: باید تلاش شود به بهترین نحو ممکن مشکلات مرتفع گردد و به رغم محدودیت های منابع مالی اولویت بندی باید در جهت تامین منابع ستاد بحران کشور باشد.

جهانگیری در بخش دیگری به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: باید دید چه اتفاقی افتاده که اقتصاد اولویت اول کشور شده است ، در کشور سه الی چهار نوع چالش داریم که به ابرچالش تبدیل شده است .

وی با اشاره به مساله بیکاری افزود: از سال ۸۶ الی ۹۱ خالص شغل ایجاد شده در کشور صفر بوده است و تعداد شاغلینی که در سال ۸۴ رقم آن ۲۰ میلیون و۶۰۰ هزار نفر بوده در سال ۹۱ نیز همان میزان باقی مانده است ، آیا این وضعیت شغل درست کردن است ؟

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: در دو سال گذشته یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شده اند که ۹۰۰ هزار نفر از آنها فارغ التحصیل دانشگاهها هستند که این می تواند هم فرصت و هم تهدید به حساب آید .

جهانگیری خاطر نشان کرد: عمیق تر شدن رکود در سالهای ۹۱ تا ۹۲ آسیب جدی به مردم وارد کرد و اینکه گفته می شود هرچه تلاش کنیم نمی توان به قبل از سال ۹۱ بازگشت برخی فکر می کنند در دولت کاری صورت نگرفته است ولی در آن دو سال به قدری بد عمل شد که هر چه تلاش کنیم نمی توانیم پیش برویم .

وی با اشاره به مساله امنیت گفت: استنباط ما این است که سیاست اقتصاد مقاومتی می تواند نسخه خوبی برای حرکت اقتصادی کشور باشد و هر فردی کمترین آشنایی با اقتصاد داشته باشد به این موضوع اذعان دارد .

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه برخی فکر می کنند دولت در زمینه سیاست اقتصاد مقاومتی کاردیگری باید انجام دهد و برای اقتصاد اقدام دیگری بکند ولی سیاست اقتصاد مقاومتی روح برنامه های پنج ساله و بودجه سالانه وامور جاری کشور است .

جهانگیری با اشاره به اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی ناظر بر دولت نیست ، افزود: مقام معظم رهبری اخیرا نیز فرمودند همه قوا باید بگویند برای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند ولی برخی فکر می کنند تنها دولت مسئول است وباید جوابگو باشد .

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی موفق می شود که به گفتمان عمومی تبدیل شود و این موضوع با بخشنامه و تبلیغات بوجود نمی آید بلکه باید گفت وگو صورت گیرد .

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری ،خاطر نشان کرد: فکر می کنیم دقیق ترین و علمی ترین راهکار را پیش بردیم که درسال جاری بگوییم درخشان ترین دوران اقتصاد مقاومتی در این سال طی شده است .

جهانگیری افزود: در جلسات اوایل سال جاری مقام معظم رهبری بر فعال شدن هفت هزار و۵۰۰ واحد تولیدی تاکید داشتند ، که برای این منظور ۱۲۰ طرح آماده گردید و این موضوع در اولویت قرار گرفت .

وی اضافه کرد: امروز ۲۳ هزار واحد تولیدی کوچک ومتوسط با استفاده از تسهیلات بانکها فعال شده اند و این اقدامات در کنار برنامه های صورت گرفته برای رفع مشکلات مالیاتی ، تامین اجتماعی و مقررات بانک مرکزی (مربوط به) واحدهای تولیدی بوده است .

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت مصمم به تشدید مبارزه با قاچاق کالا است و در حال حاضر فضایی بوجود آمده که هر جایی کالایی برای برهم زدن کالای داخلی وارد کشور شد با آن برخورد خواهد شد وبهترین افرادی که می تواند با این موضوع برخورد کند استانداران هستند .

جهانگیری با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش صادرات ، افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری از نظر وزنی رشد ۳۳ درصدی را داریم .

وی با تاکید براینکه باید مدیران خوش ذوق را تشویق کرد ومدیران به دنبال روشهای سنتی برای انجام امور نباشند ، اظهارداشت: اگر پول باشد هر مدیری می تواند کار انجام دهد ولی مهم اینست که در دوران محدودیت کار انجام داد .

معاون اول رییس جمهوری در زمینه تولید نفت نیز گفت: در سال ۸۴ میزان برداشت ما با قطر از پارس جنوبی مساوی بود ولی در سال ۹۲ قطر دوبرابر کشور از ذخائر مشترک نفت برداشت می کرد .

جهانگیری تصریح کرد: فساد تنها اختلاس نیست. اگر بی عرضه گی به خرج نمی دادیم دیگران نمی توانستند اموال ملت را ببرند. این خود نوعی فساد است. باید پرسید به چه حقی کوتاهی کرده اند .

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید امسال برای اولین بار برداشت ما از قطر بیشتر خواهد شد .

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری خواسته اند که اقدامات انجام شده گفته شود واز استانداران می خواهم که با هماهنگی رسانه های استانی کارهای خوبی که انجام شده است، بگویند .

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط منطقه اشاره کرد وگفت: در شرایطی قرار داریم که برخی قدرتهای غربی و سران کم تدبیر و کم آینده نگر منطقه که فکر می کنند امروز زمان تعیین تکلیف است دست به دست هم داده اند تا به امنیت کشور آسیب بزنند ولی به فضل الهی امروز امن ترین کشور منطقه، جمهوری اسلامی ایران است .

وی افزود: وزیر دولت سعودی می گوید چون در ایران انفجاری صورت نمی گیرد پس حامی تروریسم است ، استدلال را ببینید ، نمی دانند که ایران کشور قدرتمندی است که نیروهای مسلح قوی و مردم هوشمندی دارد که با این مدیریت ، امنیت برقرار می شود .

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دهها گروه تروریستی فرستاندند ولی همه توسط نیروهای مسلح هوشیار دستگیر شدند بنابراین باید قدر امنیت را بدانیم .

جهانگیری افزود: دنیا در مقطع خاصی قرار دارد و نوعی بی تدبیری و شعار زدگی در سیاست دنیا حاکم شده و آدم هایی که کمتر آینده نگری می توانند داشته باشند سرکار می آیند .

وی تصریح کرد: نیازمند عقلانیت وتدبیر بالا در مواجهه با چنین شرایط منطقه ای هستیم که به استقبال انتخابات در کشور می رویم .
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..