مسافرت‌ خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع شد

no-thumbs

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ما باید زمینه حضور همه مردم حتی آراء خاموش را در انتخابات فراهم کنیم گفت: جریان ضد انقلاب دارد کار می کند و آنها هیچ کدام از ما، از هیچ جناحی را قبول ندارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی اصغر احمدی  در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور اظهار کرد: برخی به دنبال نشان دادن نارضایتی و یاس هستند و می خواهند اینگونه مطرح کنند که بین رئیس جمهور و رهبری فاصله وجود دارد. آنها تخریب را با القاب خاصی آغاز می کنند.
وی افزود: یک نفر حاضر است به راحتی بگوید که رئیس جمهور دروغ می‌گوید، یعنی آنقدر میدان تاخت و تاز آنها باز است که اینگونه صحبت می کنند. این ها جای درد و غصه دارد. البته انتقاد اشکال ندارد ولی نباید با تخریب مردم را مایوس کرد.

احمدی تاکید کرد: کسانی که در رسانه‌های بیگانه علیه انقلاب حرف می‌زنند تکلیفشان روشن است، اما دلسوزان نظام حواسشان باشد که اگر آنها هم بر طبل عدم حضور مردم بکوبند، به مردم و کشور ظلم کرده‌اند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه گفت: فرماندران و استانداران باید گزارش روزانه خود را درباره مسائل انتخاباتی و رصد تحرکات سیاسی جریان‌ها اعلام کنند. اقدامات خلاف قانون، نوع اعلام حضور جریان‌ها هر روز باید گزارش شود تا ما آن را به وزیر کشور برسانیم.

وی تأکید کرد: نهادهایی مثل کمیته امداد، هلال احمر و شهرداری‌ها که ممکن است زمینه سوء استفاده در آنها وجود داشته باشد باید به گونه‌ای عمل کنند که زمینه این سوء استفاده فراهم نشود. اگر در این زمینه نیز مسائلی بود حتماً گزارش آن را به ما بدهید.

وی خطاب به فرمانداران و بخشداران اظهار کرد: تعامل با هیأت‌های نظارت بسیار مطلوب است اما معتمدین هیأت‌های اجرایی باید ابتدا معتمد شما باشند. همچنین شما هر شبهه‌ای که دارید از کمیته حقوقی ستاد انتخابات بپرسید. شما همچنین به مردم آگاهی بدهید که در روز ثبت‌نام برای انتخابات شوراها ارائه سوء پیشینه الزامی است. همچنین برای انتخابات شوراها الزامی در مورد استعلام در روستاها وجود ندارد ولی برای شهر این استعلام لازم است. فرمانداران این استعلام‌ها را در مرکز شهرستان‌ها از طریق مراجع چهارگانه انجام دهند.

احمدی در ادامه گفت: ملاک تشخیص جمعیت هر شهر و روستا آخرین سرشماری نفوس و مسکن است که ما هم با مرکز آمار در تعامل هستیم و ان‌شاءالله به زودی آخرین آمار سرشماری کشور را دریافت می‌کنیم.

وی در ادامه خطاب به فرمانداران گفت: تمدید زمان انتخابات با وزیر کشور است،‌ بنابراین ما حق نداریم انتخابات را یا زودتر از زمان قانونی تمام کنیم یا اینکه خود فرمانداران انتخابات را تمدید کنند. تمدید انتخابات با هماهنگی وزیر کشور انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که در زمان انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: در سایت‌ها،‌ پیامک‌ها، روزنامه‌ها یا شب‌نامه‌ها برخی تمام آبروی مردم را به تاراج می‌برند اما فرمانداران نباید چیزی جز گزارش مراجع چهارگانه را بپذیرند. شما فرمانداران و بخشداران آبروی مردم را مدنظر داشته باشید.

احمدی افزود: ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از ۸ اسفند،‌ شوراها از ۳۰ اسفند و ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین آغاز می‌شود، بنابراین باید آمادگی کامل حتی در ایام تعطیلات برای ثبت‌نام‌ها وجود داشته باشد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز اظهار کرد: با نظر وزیر کشور در حال بررسی هستیم که چگونه از ظرفیت موجود برای برگزاری انتخابات شوراها بهره ببریم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مودر امنیت شعب انتخابات نیز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه امنیت شعب را بر عهده دارد که ان‌شاءالله این کار هم انجام می‌شود.

احمدی تأکید کرد: ما باید از قانون پاسداری کنیم. امام (ره) فرمود میزان رأی مردم است و رهبری هم رأی مردم را حق‌الناس دانستند، بنابراین ما باید تلاش کنیم مرّ قانون رعایت شود و از قانون پاسداری کنیم. در این قانون ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه دیده شده که حتماً باید اجرا شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان اشاره کرد: من از طریق رادیو شنیده‌ام که صداوسیما برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای تدارک دیده است. قانون ریاست جمهوری هم تصریح می‌کند نامزدهایی که صلاحیت آنها تأیید و اسامی ‌آنها اعلام شده است حق دارند به طور مساوی از صداوسیما برای معرفی برنامه‌های خود استفاده کنند. ترتیب و تنظیم این برنامه‌ها هم به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواهد بود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..