با اجرای آزاده نامداری:

کتاب دکترمجیبیان باعنوان “از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی”رونمایی شد

«دکتر جلال مجیبیان» نویسندۀ کتابِ "از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی" در مراسم رونمایی از این اثر هدف از نوشتن کتاب خود را حفظ فرهنگ، تجربه و ارزش های اجتماعی دوران زندگی اش بیان کرد.

به گزارش یزدی نیوزنویسنده این کتاب با اشاره به ضرورت حفظ لهجه یزدی و سایر ارزش های فرهنگی گفت: لهجه یزدی همواره جذاب و مردم سایر شهرها نیز پس از آشنایی با آن نسبت به یادگیری اش علاقه مند می شوند.

دکتر جلال مجیبینان افزود: احساس کردم مفاهیم و ارزش هایی از گذشته در حال فراموش شدن است و بر همین مبنا برای حفظ این موضوعات نوشتن کتاب را آغاز کردم.

وی ادامه داد: این اثر را بیست سال قبل بدون هیچ ابهام و دروغی نوشته ام و صبر کردم تا زمانی که برای مردم جذاب باشد به چاپ برسد.

دکتر مجیبیان از زحمات همراهان چاپ این اثر قدردانی و گفت:توصیه می کنم پس از مطالعه کتاب نظرات خود را در این باره به من انتقال دهید تا بتوانم متوجه اثرات این کتاب  بر مردم باشم.

پزشک حاذق یزدی و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در زمان گذشته گلی به نام پنجه مریم را در هنگام زایمان کنار بیمار داخل آب قرار می دادند و پس از هشت ساعت در آب شکوفا می شد که با زمان زایمان همراه و اثر روحی بر بیمار داشت.
وی افزود: به بیمار می گفتند به گل نگاه کن و هر زمان شکوفا شد فرزند تو نیز متولد می شود، نام این گل را از آغاز کار خود تا تولد اولین جنین آزمایشگاهی در یزد بر کتاب گذاشتم زیرا روایتگر ماجراهای این دوران است.
 در ابتدای این برنامه «آزاده نامداری» مجری خوشنام کشوری به توضیح و معرفی کوتاهی از این کتاب پرداخت .

بخش نظردهی بسته شده است..