عرضه مرغ سایز در کشتارگاه مرغ کویر استان یزد

به گزارش یزدی نیوزطرح استاندارد سازی وزن مرغ های تولیدی کشور مدتی است که با عنوان طرح تولید مرغ سایز، در معاونت امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی مطرح شده است.

شاید مهمترین دلیل عنوان شده از سوی طرفداران طرح تولید مرغ سایز امکان افزایش صادرات با توجه به مازاد تولید در کشور و تنظیم بازار عرضه و تقاضا باشد.
 
طرفداران این طرح معتقدند مرغ سایز، مرغ با وزن متعارف از کیفیت و سلامت بالاتری از مرغ درشت برخوردار بوده و ضایعات و آلاینده های کمتری دارد که به نفع مصرف کننده و محیط زیست است؛ همچنین آنها صرفه اقتصادی با بهبود ضریب تبدیل و افزایش تعداد دوره های پرورش از دیگر دلایل برتری تولید مرغ با وزن متعارف می دانند.
 
در این راستا کشتارگاه مرغ کویر استان یزد که در ۱۶ کیلومتری شهرستان اشکذر واقع شده است تنها کشتارگاه طیور در استان است که بسته بندی مرغ سایز در آن انجام می شود.
 
این کشتارگاه با ۵۳ نفر نیروی کار و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان بزرگترین کشتارگاه طیور در منطقه جنوب کشور است.
 
کشتارگاه مذکور با داشتن تجهیزاتی از قبیل دستگاه های اتوماتیک، بخش قطعه بندی و بسته بندی، تونل انجماد که شامل سالن پیش سرد و سردخانه است دارای ظرفیت ۷۰ تن در روز و ۱۰ هزار تن در طول سال است.
 
در این کشتارگاه جدا از فرآوری قسمت های مختلف مرغ ، پودر گوشت برای خوراک دام و گلخانه از طریق امحا واحشای مرغ تولید می شود.
باشگاه خبرنگاران

بخش نظردهی بسته شده است..