گلگشت در گلستان ادبی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در نمایشگاه کتاب یزد

برنامه گلگشت در گلستان ادبی با حضور "عباسعلی دانا فر" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، " سید خلف حوتی نژاد" معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،شاعران، نویسندگان و علاقه مندان به شعر و ادب فارسی در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اجرا شد.

به گزارش یزدی نیوزبخش اول این برنامه به ارائه اشعاری از شاعران بزرگ ایرانی، حافظ و سعدی توسط کودکان و نوجوانانی در سنین مختلف اختصاص یافت.

در قسمتی دیگر از این برنامه نیز یکی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان به نقالی پرداخت و زبان قوی و فرهنگ غنی ادب فارسی را در آثار فردوسی به نمایش گذاشت.

در پایان این برنامه که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد ،با اهدا جوایزی از هنرمندانی که به اجرای برنامه پرداختند، تقدیر به عمل آمد.

همچنین همزمان با نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و با برنامه ریزی انجمن شاهنامه فردوسی یزد ، مراسم شاهنامه خوانی در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه برگزار و صاحب نظران به بیان جایگاه ارزشمند فردوسی و ادب فارسی در تاریخ این سرزمین پرداختند.

در این برنامه مسئول انجمن شاهنامه فردوسی یزد گفت: ادبیات نقش بزرگی در انتقال تجارت گذشتگان به نسل های آینده با بیانی شیوا، جذاب و  قابل درک دارد.

"مهدی مدرسی سریزدی" ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده در نمایشگاه کتاب برای اجرای برنامه های فرهنگی، بیان کرد: اثر بزرگ شاهنامه فردوسی داستانی ساده از زندگی یا گذران عمر نیست، بلکه فلسفه ای سرشار از حکمت و پندهای پر محتوا را به همراه دارد.

مدرسی افزود: اندیشه فردوسی در اشعارش نشانگر این است که او می خواهد این ابیات برای بشر انتقال دهنده تجربه و چراغی روشنی بخشی به مسیر زندگی انسان ها باشد.
وی با تحلیل و توضیح ابیاتی از شاهنامه فردوسی به بیان دغدغه های اجتماعی و مسائل دنیای امروز پرداخت و شاهنامه را کتابی برای تمام دوران ها معرفی کرد.
در قسمتی دیگر از این  مراسم با حضور شاهنامه خوانان وشاعران استان برنامه هایی متنوع اجرا و سرود خوانی از اشعار شاهنامه فردوسی پایان بخش برنامه های جنبی دومین روز از نمایشگاه کتاب یزد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..