خشکسالی‌های مکرر مراتع یزد را با فقر مواجه کرده است

no-thumbs

رئیس جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به شرایط آب و هوایی استان یزد و قرارگیری در میان دشت کویر گفت: خشکسالی‌های مکرر مراتع استان را با فقر مواجه کرده و کشاورزان و عشایر استان با مشکل مواجه هستند.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی‌پور  با بیان اینکه خشکسالی‌های استان یزد سابقه‌ای طولانی و نزدیک به دو دهه دارد، اظهار داشت: تولیدات دامی استان به واسطه همین خشکسالی‌ها در معرض تهدید قرار گرفته و با کاهش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد از تولیدات دامی توسط عشایر تولید می‌شود، ادامه داد: خشکسالی‌های پی‌درپی فشار زیادی به عشایر استان وارد و مشکلات آن‌ها را دوچندان کرده است.

رئیس جهادکشاورزی استان یزد به تشریح اقدامات انجام شده برای حل مشکلات عشایر و دامداران استان پرداخت و عنوان کرد: پرداخت تسهیلات برای ادامه فعالیت‌های دامپروری و کشاورزی همچنین بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دیگر و استفاده از بیمه‌ها برای جبران بخشی از خسارات ناشی از خشکسالی از جمله اقدامات بوده است.

وی از دیگر اقدامات را تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های دامپروری و تکمیل زنجیره تولید و فرآیند تولیدات دامی دانست و اظهار داشت: راه‌اندازی شهرک‌های دامپروری و صنایع جنبی می‌تواند زنجیره تولید محصولات دامی برای عشایر در مناطق ییلاق و قشلاق را تکمیل کند تا از این طریق بخشی از مشکلات عشایر حل شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..