پلیس راه استان با برودت هوا در حالت آماده‌باش

no-thumbs

رئیس پلیس‌راه استان یزد با اشاره به بارش نزولات آسمانی در استان به ویژه مناطق کوهستانی گفت: پلیس راه استان با برودت هوا در حالت آماده‌باش است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ احمد مظفری اظهار داشت: با توجه به فصل زمستان و بارش نزولات جوی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی گسترده در استان از اواخر امروز تا اوایل سه‌شنبه، همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی برای رانندگان همچنان الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید قبل ازسفر ازطریق سامانه‌های ارتباطی از وضعیت راه‌ها مطلع شوند ادامه داد: همراه داشتن زنجیرچرخ در فصل سرما حتی در شرایطی که وضعیت جوی مساعد است الزامی بوده و رانندگان خودروهای فاقد زنجیرچرخ مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس‌راه استان یزد با بیان اینکه علاوه بر داشتن زنجیرچرخ، سالم بودن بخاری و برف پاک‌کن از موارد مهمی است که رانندگان باید مدنظر قرار دهند اضافه کرد: پلیس راه استان یزد در کنار تیم‌های امدادی با آمادگی کامل در تمام راه‌های این استان برای خدمات امدادی و انتظامی مستقر است که لازم است رانندگان نیز در این شرایط با رعایت قانون و مقررات یاریگر پلیس باشند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند افزود: رانندگان توجه داشته باشند در محورهای مواصلاتی استان به ویژه مناطق کوهستانی، مسیر سمت چپ جاده را اشغال نکنند و راه را برای عبور خودروهای امدادی برای کمک به دیگران باز گذارند.

مظفری با بیان اینکه تردد برای خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی ممنوع است اظهار داشت: وسایل نقلیه متخلف قاقد تجهیزات زمستانی قطعا جریمه خواهند شد چراکه در صورت نداشتن تجهیزات، از ادامه راه باز مانده و مانعی برای مسدود شدن مسیر در شرایط جوی برف و بارانی خواهند بود.

بخش نظردهی بسته شده است..