دومین جشنواره ادبی ـ هنری رویش در یزد

no-thumbs

دومین جشنواره ادبی ـ هنری رویش با برگزاری سومین کنگره گرامیداشت شهدای دانشجوی استان یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس دانشگاه یزد در آیین گرامیداشت سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد و افتتاحیه دومین جشنواره ادبی هنری رویش اظهار داشت: وظیفه ما پاسداشت حرمت خون شهیدان به ویژه شهدای دانشجو است.

محمدصالح اولیاء با بیان اینکه ما باید در این شرایط پیام خون شهدا را بگیریم و وظیفه شناس باشیم ادامه داد: جهاد علمی در عصر حاضر وظیفه همه دانشگاه‌ها و دانشجویان است.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به استقلال کشور در همه عرصه‌ها اضافه کرد: طبیعتا همه ما باید توان خود را در همین عرصه صرف کنیم و در حوزه فرهنگ نیز با شرایط تهاجمی که وجود دارد باید با مجاهدت در این عرصه نیز حاضر شویم.

وی افزود: خوشبختانه کنگره امسال با عرضه محصولات فرهنگی همراه است و این شروع خوبی است که توجه خود را به استفاده از ابزارهای فرهنگی برای رسیدن به هدف معطوف کنیم.

اولیاء، حوزه هنر را یکی از ابزارها و مسیرهای مهمی برشمرد که توجه ویژه به فرهنگ در سطح جامعه دارد و اظهار داشت: دانشجویان ما ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های فرهنگی دارند.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به نیاز دانشجویان به پرورش روحی در زمینه‌های ادبیات و هنر عنوان کرد: جشنواره ادبی هنری رویش در چند رشته ادبی و هنری بستری برای شکوفایی و کشف استعدادهای دانشجویی است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..