مممنوعیت فعالیت وانت‌های دستفروش با پلاک غیر یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با اشاره به اعتراض‌هایی که در زمینه سد معبر وانتهای دست فروش انجام شده، گفت: فعالیت وانت‌های دستفروش با پلاک غیر یزد در سطح شهر ممنوع شد.
 سپنتا نیکنام  در نشست علنی سیصد و پنجاه و هفتم شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شهر یزد از لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی با محدودیت‌های زیادی روبرو است اظهار داشت: مردم در شهر صرفا به زیرگذر نیاز ندارند و مدیران شهری نباید تنها چنین مسائلی را در برنامه خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ایجاد المان‌های زیبا و مفرح و امکانات فرهنگی و رفاهی و تفریحی در سطح شهر یزد در بسیاری از موارد می‌تواند شادی و رضایت بیشتری برای مردم به دنبال داشته باشد تا پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی اجرای برج آبشار نور در یکی از پارک‌های یزد، گفت: در بودجه ۴۵۰ میلیاردی برای شهر ۶۰۰ هزار نفری مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان ناچیز است و اگر این مبلغ را برای این برج اختصاص دهیم، نماد زیبایی برای شهر به وجود آورده‌ایم.

نیکنام ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل فعالیت وانت‌هایی که در یزد دستفروشی می‌کردند، مشکلاتی ایجاد شده بود، سعی بر جلوگیری از حضور آنها کردیم و وانت‌ها را به بیرون شهر هدایت کردند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه حضور این خودروها در ورودی شهرها هم مشکلاتی ایجاد کرده و ظاهر ورودی شهر یزد را نابسامان کرده، گفت: امروز جلسه‌ای با دفتر اجرائیات برگزار شد و طبق مصوبه این نشست، فعلا ماشین‌هایی که پلاک یزد نداشته باشند اجازه ایستادن در این محل‌ها و فروش اجناس را ندارند.

وی به بحث شب بازار یزد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در سطح شهر یزد با آن روبرو بودیم، بحث دست فروش هایی بود که روی زمین بساط می کردند.

نیکنام بیان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در این زمینه، طرح ساماندهی دستفروشان در قالب ایجاد شب بازار مطرح و پایانه امام علی(ع) یزد به این افراد اختصاص پیدا کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این پایانه خط کشی و شماره گذاری شده و به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار گرفته، اظهار داشت: الان در میدان شهدای محراب، میدان اطلسی، جلوی پارک مارکار و دیگر نقاط شهر اصلا شاهد حضور دستفروشان و پهن کردن بساط توسط آنها نیستیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..