رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خبر داد :

رقابت سازه های ماکارونی از سراسر جهان در یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری مسابقات بین المللی پل های ماکارونی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید حیدر میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ضمن اعلام این خبر افزود : باتوجه به وجود مراکز آموزش عالی با امکانات رفاهی، کارگاهی و آزمایشگاهی مناسب و بهره مندی از اساتید نخبه و دانشجویان برتر، یزد پتانسیل معرفی شدن در سطح بین المللی را در زمینه علم و پژوهش دارد.

وی با بیان وجود بالای این پتانسیل در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : با توجه به کسب موفقیت های متعدد تیم بتن این دانشگاه در مسابقات انجمن بتن آمریکا و ایران، همچنین موفقیت و رکورد زنی جهانی تیم سازه های ماکارونی و کسب دیگر موفقیت های علمی و پژوهشی، بر آن شدیم بصورت ویژه با تشکیل کمیته هایی پیگیر حضور تیم های دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در مسابقات بین المللی باشیم.

میرفخرالدینی افزود : در حال حاضر مقدمات اولیه جهت حضور تیم سازه های ماکارونی دانشگاه فنی و حرفه ای  استان یزد در مسابقات کانادا انجام شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به تجربه میزبانی بسیار خوب مسابقات کشوری سازه های ماکارونی در سال ۹۴ تصریح کرد: همکنون در حال برنامه ریزی جهت برگزاری اولین دوره مسابقات جهانی سازه های ماکارونی دانشگاه فنی و حرفه ای در اردیبهشت ۹۶ هستیم .   

ایشان در ادامه برجسته ترین نقش دانشگاه فنی و حرفه ای را مهارت آموزی دانست و افزود: در کنار توجه به امر پژوهش، پرورش تکنسین ماهر و کارآزموده وظیفه اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای است و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که برآیند آن اشتغال اکثریت فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای است.

وی بزرگترین کمبود کنونی دانشگاه  را به منظور تربیت جوانانی فنی و ماهر، قدیمی بودن دستگاه ها و تجهیزات کارگاه ها ذکر کرد و گفت : به منظور رفع این مشکل علاوه بر رایزنی در جهت تخصیص بودجه های دولتی، توانسته ایم با جذب کمک های خیری اقدامات خوبی انجام دهیم.  

بخش نظردهی بسته شده است..