یک مقام مسئول:

تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید یزد به ۱۲۶۲ واحد صنعتی پرداخت می‌شود ‌

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید یزد به ۱۲۶۲ واحد صنعتی پرداخت می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی  در سی و پنجمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد که با موضوع بررسی لیست متقاضیان تسهیلات برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، در کارگروه تسهیل، یک هزار و ۲۶۲ واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک‌ها علاوه بر واحدهای معرفی شده از طرف کارگروه تسهیل، مبلغ قابل توجهی هم تسهیلات به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد پرداخت کردند، استان یزد رتبه چهارم در زمینه پرداخت تسهیلات در مجموع دو بخش مستقیم و کارگروه را کسب کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد خاطرنشان کرد: این که توانستیم این تعداد واحد را به بانک‌ها معرفی کنیم و بانک‌های استان یزد هم رتبه چهارم کشور در زمینه پرداخت را کسب کنند، به دلیل تلاش و جدیت اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین بانک‌های استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان بوده است.

علمدار یزدی عنوان کرد: علاوه بر واحدهایی که در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کردند، یک سری واحدها درخواست معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از منابع داخلی دارند که در کارگروه وضعیت آنها بررسی می شود و در صورت نبود مشکل، با پرداخت تسهیلات موافقت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روند بررسی امکان پرداخت تسهیلات به این واحدها، نماینده بانک‌های استان یزد هم حاضر هستند، گفت: بررسی‌های لازم از طرف بانک‌ها برای وجود صلاحیت این واحدها که در بهین یاب ثبت‌نام نکردند انجام می‌شود و بعد از آن به واحدهای دارای صلاحیت، تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام این اقدامات با هدف رفع مشکلات صنعت انجام می‌شود، گفت: در بازدیدهایی که از صنایع مختلف صورت گرفت، همه از نبود پول رنج می بردند و لازم است که پول به صنعت استان تزریق شود.

علمداریزدی در ارتباط با مبلغ تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید استان یزد گفت: سهم استان یزد از اعتبارات در نظر گرفته شده، ۴۶۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده، این مبلغ را به یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان رساندیم ولی باز برای تمام واحدهای درخواست کننده اعتبار لازم وجود نداشت، به این دلیل سعی کردیم اولویت‌بندی با در نظر گرفتن مواردی از جمله اشتغال را برای تولید انجام دهیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..