رونمایی از یک تخلف جدی:

حکم ضبط پروانه اشتغال چهارعضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان یزد/ سیاسی کاری استانداری یزد برای اجرای یک حکم

شورای انتظامی نظام مهندسی کشور حکم ضبط پروانه اشتغال چهار عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان یزد را صادر کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدارکی به دست تابناک رسیده است که حاکی از حکم دو نهاد عالی کشور برای ضبط فوری پروانه اشتغال چهار عضو ارشد هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد است.


در نامه ای که بنیادی نژاد، رئیس شورای انتظامی نظام مهندسی کشور به دبیر هیات مدیره ساختمان نظام مهندسی استان یزد در تاریخ ۱۹ بهمن سال جاری ارسال شده حاکی است که سازمان نظان مهندسی استان یزد موظف است فورا پروانه اشتغال چهار عضو محکوم شده را ضبط و به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال کند.

این در حالی است که بر اساس این نامه، گویا قبلا این حکم صادر شده بود ولی به دلایلی نامشخص وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر به مدت ۲۰ روز جلوی اجرای حکم را گرفته بوده و نامه ابلاغ محکومیت این افراد در دفتر وزارتی متوقف شده بود.

بعد از توقف نامه در دفتر وزیر و معاونش، به دلیل اهمیت ماجرا، دیوان عدالت اداری کشور، دستور ابلاغ حکم ضبط پروانه اشتغال چهارعضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان یزد را صادر کرده است.

این درحالی است که با گذشت حدود یک هفته از ابلاغ این دستور قطعی و فوری هنوز اطلاعی از  اقدام در خور تاملی از سوی استانداری یزد، معاونت عمرانی استاندار و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان  منتشر نشده است.


به نظر می رسد رودربایستی های  سیاسی مسئولان استانداری یزد ( معاونت عمرانی) برای برخورد با اعضای متخلف و محکوم شده سازمان نظام مهندسی استان یزد در ردیف سایر سستی ها و اهمال کاری های استانداری یزد در برخورد با فساد هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می کند.

بخش نظردهی بسته شده است..