بهره‌برداری از ۸۴ طرح عمرانی اردکان با اعتبار ۵۰ میلیارد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار اردکان گفت: به برکت انقلاب اسلامی این دستاوردها در بخش‌های مختلف چشم‌گیر است و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از ۸۴ طرح عمرانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان اردکان بودیم.

«هادی مقیمی»  در حاشیه بهره‎‎برداری از این طرح‎‎های عمرانی، ضمن  تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شهرستان خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های دولت تدبیر و امید طرح‌های متعددی در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، صنعتی و کشاورزی در شهرها و روستاهای شهرستان اردکان افتتاح شد که مهم‌ترین آن‌ها، چند مجتمع صنایع غذایی کنجدی، ۱۲ سایت G4 برای توسعه و بهبود ارتباطات اینترنتی، مرمت بناهای تاریخی و ایجاد کمپ گردشگری، طرح‌های توسعه زیرساخت‌ها نظیر گازرسانی، آب رسانی و برق رسانی، احداث مدارس و اجرای طرح هادی روستاها، اجرای رینگ شهری و میدان‌ها است.

 وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال هم بیش از ۶۵ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۶۶ میلیارد تومان افتتاح شده بود، اضافه کرد: تعداد این طرح‌ها به بیش از ۸۴ مورد رسیده و برای افتتاح آن‌ها اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه گردیده است.

 مقیمی رسیدگی به وضعیت توسعه روستاها را از افتخارات انقلاب اسلامی و مسئولان دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، در حال حاضر در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان طرح هادی روستایی و بهسازی معابر صورت گرفته است و ۱۲ خانه بهداشت حتی روستاهای این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

 وی با اشاره به فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی خدمات جامع سلامت، ۱۲ خانه بهداشت و بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی ضیایی اردکان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

 مقیمی با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مشترکان برق در اردکان ۴ هزار خانوار بوده است؛ این میزان را در سال‌جاری ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که صورت گرفته تمام روستاییان نیز از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

 فرماندار اردکان اعلام کرد: ۹۷ درصد اماکن شهر اردکان و ۸۲ درصد روستاها تا امروز از نعمت گاز برخوردارند و از ۳۲ هزار و ۷۵ مشترک گاز در شهرستان اردکان، ۲۹ هزار و ۹۵ مشترک شهری و ۲ هزار و ۹۸۰ مشترک روستایی‌اند. وی تصریح کرد: ۲۰ روستا در اردکان از نعمت گاز بهره مند هستند و در سال آینده ۴ روستای دیگر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

 وی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در دهه‌های اخیر برای توسعه صنعتی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ واحد صنعتی در سطح ملی و فراملی در اردکان مشغول فعالیت هستند و این شهرستان پس از انقلاب اسلامی به یکی از قطب‌های فولاد کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کنجدی تبدیل شده است.

 نماینده عالی دولت با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب تنها شش باب مدرسه در شهرستان اردکان وجود داشته؛ افزود: احداث بیش از ۱۱۰ مدرسه در کل شهرستان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه است.

 فرماندار اردکان با برشمردن ویژگی‌های مردم اردکان، گفت: تقدیم بیش از ۴۲۰ شهید، ۱۰۰۰ جانباز و ۹۱ آزاده در اردکان به انقلاب نشانه دل‌بستگی و فداکاری مردم این دیار به نظام است

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..