اختتامیه هفته قرآن و عترت در یزد برگزار شد

no-thumbs

آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از نفرات برتر جشنواره های مختلف این هفته در مهدیه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت، توانمندی قرآنی استان‌ ها شناخته می ‌شود، افزود: یزد جزو استان های برتر در خصوص برگزاری این هفته است.
اصغر امیرنیا با یادآوری کم بودن اعتبارهای فرهنگی به خصوص در حوزه های قرآنی ادامه داد: با این شرایط باید از همه توانمندی ها برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ‌ها بهره بگیریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این آیین با بیان اینکه ۱۳۱۷ اثر از ۳۳ رشته مختلف به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت ارسال شد افزود: برگزاری هفته قرآن و عترت یکی از رویکردهای دولت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که در استان ‌های مختلف کشور انجام می ‌شود.
علی غیاثی ندوشن افزود: در این هفته ۸۰ محفل قرآنی در مساجد، مدارس و کانون ‌های مساجد استان یزد برگزار شد و برگزاری محفل های انس با قرآن، کارگاه ‌های آموزشی، دیدار با خانواده شهدا و علما، نمایشگاه کتاب و عکس از دیگر برنامه ‌های این هفته بود.
در این آیین از برگزیدگان جشنواره های مختلفی که در هفته قرآن و عترت برگزار شد تجلیل به عمل آمد.
به مناسبت هفته قرآن و عترت (۱۶ تا ۲۱ بهمن ماه) برنامه های متنوعی از جمله نخستین همایش استانی تعزیه، جشنواره داستان کوتاه قرآنی، قرآن و عترت در رسانه و آیه های نور در استان یزد برگزار شد.
برگزاری محافل مختلف قرآنی، نشست علمی استادان و فعالان قرآنی، همایش فیلم‌سازان و جشنواره فیلم کوتاه با موضوع قرآن و عترت در اشکذر، همایش قرآنی ویژه بانوان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مسابقه تدریس مکتب خانه ای، طراحی پوستر و گرافیک، داستان نویسی و جشنواره رسانه مکتوب از دیگر برنامه ‌های هفته قرآن وعترت در استان یزد بود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..