مشکلات ناشی از کف‌سازی خیابان تاریخی قیام یزد برطرف شود

به گزارش یزدی نیوز نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مسئولان جلوی رکود در بازار را بگیرند، گفت: مشکلات ناشی از کف‌سازی خیابان تاریخی قیام یزد سریع‌تر برطرف شود.آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از اصناف استان یزد با اشاره به اینکه در ارتباط با مالیات با مسئولان امر صحبت‌هایی صورت گرفته است اظهار داشت: قرار شد که سبک و سیاق مسائل مالی یزد و غیر را بررسی و در آن تجدید نظر صورت گیرد تا حرکت جدیدی آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با خیابان قیام چندین جلسه با مسئولان شهر داشتیم و قرار بود که اگر اصرار بر اجرای کار وجود دارد، به نحوی انجام شود که مشکل برای مردم وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: فاصله بخش خیابان این مسیر قرار بود چهار متر و ۲۰ سانتی‌متر باشد که دو ماشین به راحتی در آن عبور کند که این موضوع رعایت نشده است، فاصله ارتفاعی مسیر وسط با دو طرف ماشین رو هم قرار بود زیاد نباشد که این موضوع هم کامل رعایت نشده است.

ناصری افزود: در این زمینه دوباره با شهردار و اعضای شورای شهر صحبت کردیم و قرار شد که ایرادات آن برطرف شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در صورتی که مسئولان بخواهند برای این خیابان طرح ویژه‌ای داشته باشند که محدودیت عبور و مرور در آن افزایش یابد، باید علاوه بر اینکه پارکنیگ‌های مورد نیاز تامین شود، مسیر جایگزین هم در نظر گرفته شود و بعد نسبت به اجرای این چنین طرح‌هایی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در یکی از تیمچه‌های بازار سنتی یزد آتش‌سوزی شود به دلیل عدم فضای کافی عبور و مرور و محدودیت‌های ایجاد شده نمی‌توان خدمات‌رسانی لازم را انجام داد، گفت: به شهردار یزد تاکید کردیم که هرچه سریع‌تر این مسیر اصلاح شود تا جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود.

امام جمعه یزد به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از جمله نخستین افرادی که نزد امام رفتند و پیمان بستند که با انقلاب همراه باشند، بازاریان بودند.

ناصری با اشاره به اینکه حرکت انقلابی از بچه‌های متدین بازار شروع شد، گفت: همیشه به این صورت بود که مردم در عرصه‌های مختلف نقش اساسی را داشته‌اند، روحانیت هم یک ارگان مردمی است و هیچ وابستگی به دولت ندارد و تا به الان هم بیش از ۱۴۰۰ سال در اسلام حوزه‌های علمیه، بزرگان، علما و همه مسائل و امکانات عمومی به دست مردم ساخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه رونق بازار به رونق مردم است، گفت: مردم اگر از جهت مالی مشکل نداشته باشند و قدرت خرید داشته باشند، بازاریان هم وضعیت خوبی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: دولتمردان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم مشکلاتشان برطرف و قدرت خریدشان بالاتر رود تا جلوی رکودی که الان در بازار هست گرفته شود  و هم مردم و هم بازاریان وضعیت بهتری پیدا کنند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..