مراسم تجلیل از جانبازان نخاعی و ایثارگران انقلاب اسلامی یزد

به گزارش یزدی نیوزمراسم تجلیل از جانبازان نخاعی استان یزد و همسران آنان و همچنین شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی این استان با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در این مراسم اظهار داشت: استان یزد از دیرباز مهد پرورش انسان‌های بزرگی بوده که برای ارشاد جامعه و تقویت دین و اخلاق از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند و چهره‌هایی همچون آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و … هرگز از ذهن مردم پاک نخواهند شد زیرا آنها از مبارزان خط مقدم دوران انقلاب اسلامی بودند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به شناخت خود از استان یزد بیان کرد: یزد استان دارالعباده، دارالعلم و دارالایمان است و این ویژگی در میان مردان و زنان ایثارگر این دیار به خوبی قابل مشاهده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه از یزد مردان بسیاری در راه مبارزه با ظلم و ستم و در راه دفاع از کشور اسلامی جان خود را تقدیم کرده یا به درجه جانبازی نائل آمدند، خاطرنشان کرد: همه ما باید در خدمت جانبازان باشیم زیرا اینها به گفته خداوند در قرآن و پیامبر اکرم (ص) با ارزش‌ترین انسان‌ها هستند و درجات بالایی نزد خداوند متعال دارند.
وی با بیان اینکه ۲۲۳۱ جانباز نخاعی در کشور داریم، بیان کرد: مسئله توجه به جانبازان نخاعی مربوط به ۱۰ روز قبل نیست و از یک سال و نیم تا دو سال قبل این بحث را شروع کردیم ضمن اینکه از ابتدای فعالیت در بنیاد، تأکید کردم که در قانون نیاز به بازنگری داریم و قانون فعلی ۳۵ سال قبل تدوین شده و در شرایط فعلی نیاز به قانون جدید داریم و در راستای تدوین این قانون هم اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به مشکلات مالی و بودجه‌ای افزود: فداکاری جانبازان و ایثارگران غیر قابل جبران است و  نمی‌توانیم خدمات و سختی‌های جانبازان را جبران کنیم و در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد هستند و در حالی که محدودیت‌های اقتصادی زیادی در بنیاد وجود دارد بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معوقات خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت شده است و تنها معوقات سال ۹۲ و ۹۳ باقی مانده است که امیدواریم سال آینده این معوقات هم پرداخت ‌شود.
سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: خداوند همواره انسان‌های خوب را انتخاب می‌کند و شما جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران منتخب خداوند متعال هستید و امروز کسی نیست که از نقش ارزنده ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها غافل باشد و جامعه مرهون مجاهدت‌های آنها است.

وی از جانبازان و خانواده‌های شهدا به عنوان مروجان و منشأ ترویج اخلاق و معنویت در جامعه یاد کرد و افزود: این قشر همواره امانت‌داران شهدا هستند و در راه اعتلای دین اسلام قدم برداشته‌اند.
اریا 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: وجود جانبازان سبب تقویت اعتقاد به ارزش‌های دینی و ملی در مردم تقویت می‌شود و اینها در واقع چراغ‌های روشنگر و راهنمای جامعه برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.
گفتنی است، در این مراسم با اهدای گل از جانبازان قطع نخاعی، خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی، جانبازان انقلاب اسلامی و همسران جانباز قطع نخاعی تجلیل شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..