جنبش سلامت اجتماعی در استان یزد ایجاد شود

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با اشاره به اینکه خیران باید به بحث ازدواج جوانان ورود بیشتری داشته باشند، گفت: جنبش سلامت اجتماعی در استان یزد ایجاد شود.

 سیدمحمد میرمحمدی در همایش عزیمت ۲۰۰ نوعروس یزدی به خانه بخت که با عنوان طرخ "کوچ پرستوها به آشیانه" برگزار شد، احساس مسئولیت نسبت به جامعه توسط مسئولان و خیران را ضروری دانست و اظهار داشت: خوشبختانه ما خیرین زیادی داریم که در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت خیران متعدد است، عنوان کرد: به حرکتی تحت عنوان جنبش خیرین و جنبش سلامت اجتماعی نیاز داریم که از نیازهای اساسی جامعه به حساب می‌آید.

استاندار یزد ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، بحث ازدواج جوانان است که باید در راستای آن به صورت جدی قدم برداریم چرا که هرچه جوانان زودتر ازدواج کنند، طبیعی است که به زندگی سرگرم می‌شوند و یک محیط سالم را پایه گذاری می‌کنند.

میرمحمدی ادامه داد: هرچه جوانان نتوانند تشکیل خانواده دهند و وقت آنها به بطالت بگذرد، زمینه پیش آمدن آسیب‌های اجتماعی متعددی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم از تجارب مجموعه استان‌های کشور استفاده کنیم، تعاملی با خیران کشور برقرار کردیم و ادامه می‌دهیم تا تجارب ارزشمند افرادی که دغدغه در مورد آسیب‌های اجتماعی دارند و نگران فرزندان این مرز و بوم هستند استفاده کرده و زمینه ایجاد هم‌افزایی بهتری را فراهم کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه به این وسیله یک جنبش خیری در کشور ایجاد می‌شود، گفت: باید هر قدمی که قرار است برداشته شود، در راستای امور خیر باشد تا جامعه هم به سمت تعالی حرکت کند.

میرمحمدی افزود: لازم است حمایت‌هایی که در جامعه و از جوانان انجام می‌شود، در راستای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی عنوان کرد: اگر تمام افراد در حد توان خود به این مجموعه بزرگی که در کشور می‌تواند ایجاد شود کمک کنند، قدم‌های بزرگی در زمینه ازدواج، اشتغال و بهبود وضعیت زندگی جوانان برداشته ‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: اگر همه به فکر باشیم و قطره قطره در صندوق حمایت از جامعه و سلامت اجتماعی بریزیم، مشکلی برای جوانان باقی نمی‌ماند ولی از این موضوع غافل هستیم.

میرمحمدی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم این حرکتی که در کشور به عنوان جنبش خیری برای سلامت اجتماعی ایجاد شده اگر به خوبی پا بگیرد و مردم به میزان توان خودشان مشارکت کنند، مسائل و آسیب‌های اجتماعی ما حل می‌شود.

وی جامعه اسلامی را جامعه‌ای دانست که هر کسی در قبال همسایه، همشهری و تمام افراد جامعه خود را مسئول بداند، گفت: اگر ما به این سطح دست پیدا کنیم، تمام آسیب‌های اجتماعی که الان شاهد آن هستیم، مرتفع می‌شود.

استاندار یزد‌ اظهار امیدواری کرد که با پیاده شدن احکام و فرهنگ اسلامی در جامعه به صورت درست و مناسب، شاهد تشکیل چنین جامعه‌ای باشیم و هیچ شخصی در کشور اسلامی ایران مشکل نداشته باشد.

میرمحمدی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: مردم ایران در این ایام بزرگترین پیروزی را برای اسلام به ارمغان آوردند و با به هم ریختن فضای حاکم بر جهان، جریان تاریخ را تغییر دادند.

وی عنوان کرد: حضور مردم در ایام الله دهه فجر و به ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، قدرت و عظمت انقلاب اسلامی ایران را به تمام جهانیان معرفی و عظمت آن را به همه نشان می‌دهند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه دشمنان ایران کم نیستند و هیچ یک از دشمنان ایران نمی‌خواهند بگذارند انقلاب تداوم پیدا کند، گفت: دشمنان از هر فرصتی سعی بر ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند ولی مردم با اتحاد و انسجام و همدلی و همزبانی که دارند در تمام عرصه‌ها در صحنه حاضر می‌شوند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و آنها را ناامید می‌کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه امروز در منطقه سربلند هستیم و قدرت جهانی به حساب می‌آییم، عنوان کرد: فرهنگ و افتخارات ملی ما ایجاب می‌کند که هیچ کسی در دنیا ما را کمتر از ملل دیگر نداند بلکه ما خیلی سربلندتر، قوی‌تر و مطمئن‌تر از دیگر کشورهای جهان هستیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..