برگزاری همایش ملی زیلو به میزبانی دانشگاه میبد

به گزارش یزدی نیوزرییس دانشگاه آیت الله حائری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه بیش از پیش استان و کشور، از برگزاری همایش ملی زیلو به میزبانی دانشگاه میبد خبر داد.

 «عباس کلانتری‌خلیل‌آباد» در نشست خبری با حضور خبرنگاران استان که به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای سیستم آموزش‌عالی از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کیفی دانشگاه‌ها، گفت: حرکت مأموریت‌گرا و کارآفرین بودن از جمله وظایف تعیین شده برای دانشگاهیان در عصرامروز است.

رییس دانشگاه میبد برگزاری همایش ملی زیلو در تاریخ پنجم اسفندماه به میزبانی دانشگاه آیت‌الله حائری را از جمله برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه دانست و تصریح کرد: تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

کلانتری با بیان این که میبد ایجاد رشته‌های جدید و متناسب با بازار کار در استان و شهرستان از جمله اقدامات دردستور کار دانشگاه آیت الله حائری است، افزود: رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی مواد با زمینه سرامیک و رشته جغرافیای سیاسی از جمله رشته‌های جدید این دانشگاه است.

رییس دانشگاه آیت الله حائری در ادامه راه‌اندازی دانشکده علوم میان رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین را از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه آموزش عالی دانست و بیان کرد: حاکم بودن جو فرهنگ دینی از جمله ویژگی‌های دانشگاه آیت الله حائری میبد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: راه‌اندازی رشته‌های خاص نقش مهمی در جذب دانشجویان مختلف از استان‌های همجوار به این دانشگاه ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اولین رشته ایران شناسی کشور در دانشگاه میبد از دیگر ویژگی‌های آموزشی این دانشگاه است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ انقلاب و معرفی شخصیت‌های شاخص کشور بین دانشجویان گفت: هفتم تا ۱۲ اسفند ماه پیکر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در دهه دوم فاطمه میهمان دانشگاه آیت الله حائری میبد خواهد بود و در این دانشگاه دفن می‌شود.

رییس دانشگاه میبد با بیان این که این دانشگاه از جمله مراکز آموزش عالی خیرساز استان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار متر مربع ساختمان احداث و ۱۵هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر سی ملیارد تومان درحال ساخت است که فقط سه میلیارد تومان آن از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت۵۱ نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه آیت الله حائری میبد، گفت: ۱۸۰۰ دانشجو در قالب ۱۵ رشته کارشناسی، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل بوده که از این تعداد ۵۲ درصد بومی و ۴۸ درصد غیر بومی هستند.

کلانتری با بیان این که۶۴ درصد دانشجویان آیت الله حائری میبد دختر و مابقی پسر هستند، گفت: در حال حاضر این دانشگاه در سطح بندی وزارت علوم دارای رتبه چهارم کشوری است.

وی در مورد برنامه‌های دهه فجر دانشگاه میبد افزود: افتتاح بسیح اساتید، جشن انقلاب، تهیه ویژه نامه‌های خدمات انقلاب در حوزه آموزش عالی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از جمله برنامه‌های تدوین شده ویژه دهه فجر سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

رییس دانشگاه میبد همکاری با دانشگاه تهران به منظور برگزاری همایش‌های بین المللی و ملی را از دیگر برنامه‌های دردستور کار مدیریت این دانشگاه دانست و بیان کرد: آبان ماه سال ۹۶ همایش ملی ایران باستان در دانشگاه آیت الله حائری ‌میبد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان ایجاد بازارچه کارآفرینی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه میبد دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید سعی کنند با ایجاد ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش نسبت به توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدام کنند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..