گروه‌های تئاتر مساجد استان یزد تشکیل می‌شود

به گزارش یزدی نیوز رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به اینکه پس از انقلاب آنطور که باید به مباحث فرهنگی توجه نشده، گفت: گروه‌های تئاتر مساجد استان یزد تشکیل می‌شود.

محمدصادق کوچک‌زاده  در آیین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان یزد که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، اظهار داشت: هنر نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه دارد.

کوچک‌زاده بیان کرد: استفاده از ابزار هنر در زمینه مباحث فرهنگی و دینی به ویژه در مساجد و مراکز دینی می‌تواند عامل بسیار مهمی در زمینه جذب جوانان به برنامه‌های دینی و مساجد باشد.

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد یزد، هدف این دفتر را ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در درون مساجد دانست و گفت: این ظرفیت با محوریت هیئت امنا، امام جماعت و اهالی مسجد شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تشکیلات حوزه هنری برخواسته از مسجد است، عنوان کرد: محصولاتی که در حوزه هنری تولید شده هم برخواسته از همین طیف انسان‌ها بوده و نتیجه‌های بسیار خوبی در زمینه ترویج فرهنگ دینی در جامعه داشته است.

کوچک‌زاده ادامه داد: به حمدالله این موضوع جواب داده و الان به عنوان یک مدل تولید محتوا می‌توانیم از آن در بخش‌های مختلف کشور استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به اینکه در کشور پس از انقلاب به مسائل فرهنگی آنطور که بایسته و شایسته بود پرداخته نشد، گفت: لازم است که الان توجه به مباحث فرهنگی و دینی در جامعه افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مساجد در گروه‌های سرود و تئاتر و سایر فعالیت‌های هنری فعالیت زیادی داشت ولی الان این فعالیت‌ها در مساجد رنگ بسیار کمی پیدا کرده است.

 

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..