طرح پیشگیری از طلاق در هیئت‌های مذهبی یزد

به گزارش یزدی نیوزمسئول شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان یزد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جوانان عضو هیئت‌های مذهبی استان یزد هستند، گفت: طرح پیشگیری از طلاق در هیئت‌های مذهبی یزد اجرا می‌شود.

 سیدعلی فقیه‌زاده در نشست هم‌اندیشی مسئولان هیئت‌های مذهبی و معتمدین محلات با استاندار یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، روحیه خدمتگزاری مسئولان است.

مسئول شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان یزد ادامه داد: پیش از انقلاب مردم برای دیدن یک رئیس پاسگاه هم سختی‌های فراوانی داشتند ول الان مسئولان اعم از استاندار و دیگر مسئولان خودشان بخش‌های مختلف مردم را دعوت می‌کنند تا در ارتباط با مسائل شهر با آنها صحبت کنند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ بودجه فرهنگی در هیئت‌های مذهبی استان مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: با وجود اینکه هیئتی‌ها و خیران هزینه‌های زیادی در طول سال و برای برنامه‌های مختلف انجام می‌دهند، هیچ بودجه‌ای برای خدمت‌رسانی فرهنگی به هیئت‌های استان نداریم.

فقیه‌زاده با بیان اینکه ۸۰ درصد جوانان عضو هیئت‌های مذهبی هستند، عنوان کرد: می‌توان این هیئت‌ها را بزرگ‌ترین تشکل‌های فرهنگی استان یزد دانست.

مسئول شورای هماهنگی هیئت های مذهبی استان یزد تصریح کرد: طرح پیشگیری از طلاق در هیت‌های مذهبی استان یزد در حال برگزاری است و بر اساس این طرح هر هیئت مذهبی اگر جلوی دو طلاق در استان یزد را بگیرد، آمار طلاق استان به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در برخی از هیئت‌ها تاکنون جلوی بیش از ۴ یا ۵ طلاق گرفته شده، گفت: ریش‌سفیدان و معتمدان محلات حاضر در هیئت‌ها، با خانواده‌های زوجینی که قصد طلاق دارند صحبت کرده و سعی بر جلوگیری از طلاق دارند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..