فرهنگ عاشورایی مردم یزد به جهانیان معرفی شود

به گزارش یزدی نیوزمسئول دبیرخانه بین‌المللی "یزد حسینیه ایران" با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی مردم یزد به جهانیان معرفی شود، گفت: حسینیه‌های یزد آمادگی میزبانی برنامه‌های فرهنگی ورزشی را دارند.

سیدحسن حسینی در نشست هم‌اندیشی مسئولان هیئت‌های مذهبی و معتمدین محلات با استاندار یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه مردم یزد به امانتداری، سختکوشی و دینمداری شناخته می‌شوند، اظهار داشت: این موضوع به برکت نشستن مردم یزد پای منابر امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی برخی مسئولان خارجی پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد پیشنهاد شده بود که یزد با تفکر عاشورایی ثبت جهانی شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی "یزد حسینیه ایران" عنوان کرد: امسال هفتمین سالی است که زمینه حضور گردشگران خارجی در مراسم های عزاداری محرم مردم یزد فراهم شده و این اقدام تاثیر بسیار بالایی داشته است.

حسینی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ غنی عاشورای یزد را نه تنها به مردم ایران بلکه به مردم جهان معرفی کنیم، بهترین راه برای معرفی تشیع در دنیایی که تمام تلاشش را برای اسلام‌ستیزی می‌کند، رفته‌ایم.

وی تعداد حسینیه‌های شهر یزد را بیش از ۵۰۰ حسینیه و در استان حدود ۱۰۰۰ مورد دانست و گفت: هیئت امنای اکثر این حسینیه‌ها آمادگی دارند که در صورت حفظ‌شان حسنیه، وارد مسائل فرهنگی و ورزشی شوند تا اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها به صورت سالم سپری شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی "یزد حسینیه ایران" عنوان کرد: هر هیئت و هر مسئول هیئت می‌تواند قلب تپنده محله باشد و مشکلات و آسیب‌ها را به گوش مسئولان برسانند و در راستای رفع این مشکلات قدم بردارند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..