دامداران یزدی برای بازگشت پول شیر با مشکلات جدی مواجهند

به گزارش یزدی نیوزرئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد گفت: دامداران استان یزد برای بازگشت سرمایه و وجه شیر با مشکلات جدی مواجه هستند.

محمود زارع در نشستی خبری اظهار داشت: شیر در استان یزد به صورت نقدی ۹۰۰ تومان به ازای هر لیتر نرخ گذاری شده که واحدهای فرآوری و تولیدکنندگان مواد لبنی به دلیل پرداخت غیرنقدی و طولانی مدت هر لیتر شیر را ۱۲۰۰ تومان از تولیدکننده خریداری می کنند.

وی بیان کرد: اغلب تولیدکنندگان استان دچار این مشکل هستند و تنها تولیدکنندگانی که از طریق فروش سنتی اقدام به عرضه محصول می‌کنند، می توانند وجه آن را به سرعت نقد کنند.

زارع یادآور شد: بقیه دامداران، شیر تولیدی را یا خارج از استان یا به واحدهای تولیدی داخل استان می فروشند که دسته دوم بیش از بقیه متضرر می شوند زیرا برای دریافت وجه شیر با مشکلات جدی مواجه هستند.

رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد در بخش دیگری از سخنا خود با اشاره به مشکلات کشاورزان استان یزد نیز اظهار داشت: اغلب کشاورزان کم سواد یا بی سواد هستند که این امر گاهی مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده و ضررهای جدی به آنها وارد می کند.

زارع همچنین با اشاره به عضوگیری توسط نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر عضو این نظام صنفی شده اند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..