۶۰۰ تشکل مردم نهاد در استان یزد فعالیت دارند

no-thumbs

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تقدیر از خدمات سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی و سلامت در استان یزد گفت: در حال حاضر 600 تشکل مردم‌نهاد در استان یزد فعالیت دارند.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان‌زاده  در نشست مشترک مدیرکل سمن‌های سلامت وزارت بهداشت با هیأت رئیسه دانشگاه، فرمانداری یزد و مدیر سمن‌های سلامت استان یزد با اشاره به وضعیت اجتماعی استان اظهار داشت: یزد از گذشته به خاطر شرایط اقلیمی و اجتماعی ویژه‌اش، نهادهای اجتماعی را در خود شکل داده زیرا بدون کار اجتماعی زندگی در کویر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره اینکه یزدی‌ها در همه حوزه‌ها مشارکت جدی و همراهی با یکدیگر داشته‌اند، افزود: از جمله مشارکت‌های مردمی جدی در استان در حوزه وقف است که یزدی‌ها فرهنگ و پیش‌زمینه قوی در این حوزه دارند.

جوادیان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تشکل مردم نهاد در استان یزد فعال هستند و در همه حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به رویکردهای حوزه سلامت استان یزد عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که فعالیت سمن‌ها در حوزه‌ سلامت تقویت شود و بر اساس برنامه‌ها و تفاهمی که با وزارت کشور صورت گرفت، یزد به عنوان پایلوت در این زمینه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم در راستای توانمندسازی به تشکل‌ها داده شده است، اضافه کرد: انتظار ما این است که حمایت‌هایی نیز در حوزه اقتصادی از سمن‌ها صورت گیرد به ویژه در مناطق اجتماعی که سمن‌های سلامت فعالیت بیشتری دارند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..