معاون استاندار یزد:

الحاق شهر حمیدیا به یزد مصوب سال ۱۳۹۲ است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: ادغام شهرهای یزد و حمیدیا مصوب سال 1392 است و بر اساس مستندات موجود امکان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت مستقل در حمیدیا وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی به دنبال بروز برخی نارضایتی ها نسبت به الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد  گفت: صورتجلسه الحاق حمیدیا به یزد در تیر ماه ۱۳۹۱ به امضای مسئولان ارشد استان و اعضای شورای های اسلامی شهر یزد و حمیدیا رسیده و موضوعی تازه نیست.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هیات وزیران الحاق شهر حمیدیا به یزد را سال ۱۳۹۲ پس از انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر به تصویب رساند مقرر شد شورای شهر حمیدیا تا پایان دوره جاری به فعالیت خود ادامه دهد و پس از آن با شهر یزد ادغام شود.
حمیدیا در بخش مرکزی شهرستان یزد قرار دارد و از محله ‌های رحمت آباد، نجف آباد، شهرک قدس، شهرک کوثر، شهرک لاله تشکیل شده ‌است.
شهرستان یزد نیز شامل دو بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان های فجر، فهرج، اله آباد و محمد آباد است.
محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد نیز شنبه هفته گذشته (دوم بهمن ماه) در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که پس از منحل شدن شهرداری و شورای شهر حمیدیا، این شهر بخشی از شهرداری منطقه سه یزد می شود،‌ افزود: همه اقدامات قانونی تقسیمات شهری انجام شده است.
منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..