برگزاری ۲۸ جشنواره رقابتی در هفته قرآن و عترت استان یزد

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه های هفته قران و عترت در استان یزد گفت: برگزاری ۲۸ جشنواره رقابتی در هفته قرآن و عترت استان یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز،علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: هفته قرآن و عترت هفته ای است که توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مشارکت استان ها برگزار می شود که برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی و محوریت قرآن و عترت در یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: اجرای برنامه های هفته قرآن و عترت به صورت متمرکز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه با مشارکت نهادهای مختلف انجام می شود و تمامی دستگاه های فرهنگی متولی آن هستند و نمایشگاهی نیز از ۱۶ بهمن در محل مهدیه یزد افتتاح می شود که توانمندیها و کتاب های قرآن و عترت در آن ارائه می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ۱۱ محفل قرآنی در استان، ۱۰ جلسه تجلیل از تالیان نور در کانون های مساجد، ۱۰ محفل قرآنی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی، نشست علمی اساتید قرآنی، همایش فیلم سازان شهرستان اشکذر و جشنواره فیلم کوتاه در اشکذر از جمله برنامه های جنبی این هفته است.

 

غیاثی تصریح کرد: نقاشی، آواها و نغمات، صنایع دستی ، عکاسی، سرود، خوشنویسی، تعزیه، نقاشی خط، حمایت از پایان نامه های قرآنی در میبد و برنامه های دیگری در حال انجام است که اختتامیه آنها در برنامه متمرکز در هفته قرآن و عترت برگزار می شود.

 

وی همچنین با اشاره به جشنواره فیلم فجر در استان ها ادامه داد: امسال با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی مراکز استان ها این جشنواره برگزار می شود و در یزد از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه در سینما تک، تعداد ۱۶ فیلم در روزانه چهار سانس اجرا می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نحوه تامین بلیط آن به صورت الکترونیکی بوده است و فروش نیز به صورت متمرکز است و هزینه آن نیز در اختیار صاحب فیلم و هزینه های آن قرار می گیرد.

 

غیاثی بیان کرد:امسال تنها فیلم استان یزد با عنوان « مادری» است که با کارگردانی خانم رقیه توکلی انجام می شود.

شبستان 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..