ساخت کتابخانه استاندارد نیاز اساسی مردم بافق است

به گزارش یزدی نیوزفرماندار بافق با اشاره به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای رشد آگاهی‌های مردم تأکید کرد: احداث یک کتابخانه استاندارد از نیازهای ضروری مردم این شهرستان است.
محمد زاده‌رحمانی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق اظهار داشت: وجود کتابخانه‌ها به عنوان بستر فرهنگی مناسب، زمینه‌ساز رشد آگاهی افراد یک جامعه است که در صورت توسعه آنها می‌تواند در بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار باشد.
فرماندار بافق احداث یک کتابخانه استاندارد را نیاز ضروری مردم بافق دانست و افزود: باید تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای ساخت این کتابخانه انجام گیرد.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاکید کرد و افزود: باید مطالعه از سنین کودکی شروع شود و برای ارتقای سطح مطالعه جامعه این فرهنگ سازی لازم است.
فرماندار بافق ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین راهکارههای مناسب عضویت تمام افراد با سواد را درکتابخانه های عمومی ضروری دانست.
زاده رحمانی همچنین دو کتاب 'کایزن کلید موفقیت رقابتی ژاپن'اثر ایمایی ماساکی و |راهکارهای کاهش ' ترجمه محمدمهدی نصیریان را به حاضران معرفی و توصیه کرد با مطالعه این دو کتاب از مطالب مفید آن بهره ببرند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی بافق هم در این جلسه با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی بافق، بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های موجود این شهرستان را از عوامل مهم افزایش عضویت اعلام کرد.
الهام آقایی، همچنین از برگزاری جلسه نقد کتاب 'جانستان کابلستان' اثر رضا امیرخانی، رمان‌نویس برجسته کشوری در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور این نویسنده در بافق خبر داد.
تعداد چهار کتابخانه عمومی در سطح شهرستان اعم از شهری و روستایی به مردم بافق خدمات ارائه می دهند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..