استان یزد و تقدیم ۲۱ شهید در دوران انقلاب اسلامی

no-thumbs

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: مردم ولایتمدار استان یزد در دوران انقلاب 21 شهید تقدیم استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزاحمد ابراهیمی افزود: این شهدا از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ توسط ساواک در یزد به فوز عظیم شهادت نائل آمده اند.
وی ادامه داد: تعدادی از این شهدا سرفراز در یزد و همچنین تعدادی نیز در برخی مناطق و شهرستان های تابعه استان سکونت داشته اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد اظهار داشت: شهدای دوران انقلاب در یزد جزو افرادی بودند که در مبارزات مردم استان علیه رژیم ستم شاهی نقش موثری بر عهده داشته اند.
ابراهیمی گفت: دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است که مردم و رسانه های گروهی بار دیگر مروری بر زندگی و مبارزات شهدای دوران انقلاب داشته باشند.
وی افزود: توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نسبت به جمع آوری زندگی نامه و همچنین فعالیت و مبارزات شهدای دوران انقلاب در یزد اقدام کرده است.
این مسئول تاکید کرد: تاکنون یادواره هایی برای بزرگداشت شهدای دوران انقلاب در سطح استان با همکاری خانواده ها و دستگاه های اجرایی مختلف انجام گرفته است.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد تا همواره یاد و خاطره شهدای و همچنین اهداف و آرمان های مقدس آنها در ذهن مردم و جوانان زنده بماند.
استان یزد در طول دوران انقلاب اسلامی در مجموع سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرده است .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..