متخلفان بازار یزد بیش از ۴۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل تعزیرات حکومتی یزد با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تشکیل پرونده‌های کالای قاچاق نسبت به سال گذشته در این اداره کل، گفت: بازاریان متخلفی که پرونده آنها از ابتدای امسال تاکنون به تعزیرات حکومتی ارسال شده، بیش از ۴۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

«سیدغریب بیژن‌نیا»  با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، در مورد برنامه اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی یزد، امسال هم طبق معمول هر سال از ابتدای بهمن ماه طی دو مرحله تا آخر فروردین سال آینده، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و دیگر سازمان‌های زیربط در حوزه ارائه خدمات کالا را در سطح استان انجام می‌دهد.

وی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد پرونده های وارده سال گذشته به این اداره کل تعیین و تکلیف شدند،‌ گفت: میزان مبلغ جریمه تعیین شده برای محکومین پرونده‌های بخش کالا و خدمات اداره کل تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته تقریباً ۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تعیین شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرونده‌های وارده بخش کالا و خدمات به این اداره کل، محکوم به پرداخت، ۴۷ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و هفت هزار ریال جریمه نقدی شدند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته وارده تعزیرات حکومتی یزد در بخش قاچاق ۳۹۶ پرونده بوده و امسال با افزایش ۴۰ درصدی، امسال این آمار به ۶۳۳ فقره پرونده رسیده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال جریمه نقدی برای پرونده‌های وارده بخش بهداشتی تعزیرات حکومتی استان یزد تعیین شده است.

بیژن‎نیا گفت: مبلغ ۳۲۳ ملیارد و ۶۴۰ میلیون ریال را میزان جریمه نقدی تعیین شده برای پرونده‌های قاچاق کالا دانست و خاطرنشان کرد: کشف و بررسی پرونده‌های قاچاق کالا در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد در پایان مبارزه همه جانبه و ریشه‌ای با قاچاق کالا و ارز را یکی از مهمترین و موثرترین دلایل افزایش میزان کشفیات محموله‌های قاچاق در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی در راستای عدم مصرف محصولات قاچاق نقش مهمی در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..