یک عضو شورای شهر یزد:

مشکلات ۸۰ سال ساخت و ساز نامناسب در یزد یک شبه برطرف نمی‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد با بیان اینکه ۸۰ سال ساخت و ساز نامناسب در یزد یک شبه حل شدنی نیست، گفت: ۲۰ هزار درخت چندساله باید در یزد کاشته شود.

به گزارش یزدی نیوزوحیدرضا خباززاده یزدی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در جریان فعالیت های شورای شهر یزد قرار گیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: به هیچ عنوان نباید از ورود خبرنگاران به صحن شورا ممانعت به عمل آید و خبرنگاران مجاز هستند که از ابتدای جلسه در صحن شورا حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی عوارض و بهای خدمات در کمیسیون بودجه، نیاز به جلسات مستمر در شورای اسلامی شهر یزد داریم و بحث بودجه و عوارض را به صورت کامل بررسی کنیم.

خباززاده خواستار توجه سازمان پارک‌ها به مصوبه شورای شهر در خصوص کاشت ۴۰ هزار درخت در سطح شهر یزد شد و گفت: تاکنون در این زمینه هیچ کاری انجام نشده و ماموران این سازمان فقط در حال گل‌کاری در سطح شهر هستند، به همین دلیل پیشنهاد خرید و کاشت ۲۰ هزار درخت از جمله انار، توت، نارنج و زیتون چند ساله در سطح شهر را داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه علل مختلفی ر ساخت و سازهای غیر مجاز یزد نقش دارند، ادامه داد: لازم است کارگروه تخصصی با محوریت نماینده مجلس شکل گیرد تا مشکلات موجود را بررسی و در راستای رفع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان ۸۰ سال ساخت و ساز نامناسب در یزد را یک شبه حل کرد بلکه باید به صورت اصولی و به نحوی اقدام کنیم که در زمان مناسب، وضعیت بحرانی ساخت و سازهای غیرمجاز یزد برطرف شود.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..