تامین اجتماعی یزد روزانه بیش از ۲ میلیارد پرداختی دارد

no-thumbs

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به تعهدات بیمه‌ای این نهاد در قبال بیمه‌شدگان گفت: تامین اجتماعی یزد روزانه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در قبال بیمه‌شدگان و در بخش‌های بیمه‌ای پرداختی دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صابری  با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد این سازمان، وصولی حق بیمه کارگران است اظهار داشت: این نهاد عهده‌دار ارائه تعهدات و خدمات به بیمه‌ شده‌های اصلی و مستمری بگیر است که باید به بیمه بیکاری کارگران نیز پرداختی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد خدماتی درآمد هزینه‌ای است که تنها بر اساس دریافتی‌های خود می‌تواند خدمات مطلوب ارائه کند اضافه کرد: بر همین اساس برای اینکه بتوانیم خدمات مطلوب و در شان جامعه هدف را ارائه کنیم باید به مطالباتی که داریم دسترسی داشته باشیم و با وصول آن به اقدامات مربوطه بپردازیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان در سطح استان پرداخت شده است افزود: در شش ماهه نخست امسال نیز بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان در قالب بیمه بیکاری، حقوق، بیماری و بارداری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به سختی می‌توانیم برای پرداختی‌های خود اقدام کنیم تصریح کرد: متاسفانه مطالبات معوق زیادی از کارفرمایان داریم که عدم تحقق مطالبات از کارفرمایان چالشی جدی برای این سازمان بیمه‌گر محسوب می‌شود که از سال‌های قبل تا به امروز باقی‌مانده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایی از سوی دولت خبر داد و گفت: این طرح تا پایان فروردین سال آینده تمدید شده است که کارفرمایان می‌توانند با پرداخت معوقات خود از بخشودگی ۱۰۰ درصدی در این زمینه برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: فرصت پیش‌آمده بهترین فضا است که بتوان مشکلات واحدها در زمینه تامین اجتماعی را حل کرد و تامین اجتماعی نیز بتواند به تعهدات خود پایبند باشد و خدمات مطلوب‌تری ارائه کند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..