سمینار نقش آفرینی بانوان در توسعه کارآفرینی در یزد

no-thumbs

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از برگزاری سمینار نقش آفرینی بانوان در توسعه کارآفرینی با حمایت این شرکت با حضور بیش از 180 نفری بانوان یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، "سید مسعود عظیمی" صبح امروز در حاشیه این سمینار که در هتل راه و ما یزد برگزار شد، با اشاره به توانایی بانوان در ایجاد مشاغل مختلف گفت: چنان‌چه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، قطعاً تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه‌ی توسعه‌ی اقتصادی کشورهاست،‌ اظهار داشت: کارآفرینی فرآیند ایجاد و دستیابی به فرصت‌ها و دنبال‌کردن آن‌ها بدون توجه به منابع موجود است و یکی از جنبه‌های اصلی کارآفرینی شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌ها برای گسترش شرکت‌های کوچکتر است.

وی افزود: زنان با داشتن دیدی خلاق و برخودار از مهارت‌های بالا، به عنوان عامل اصلی تربیت فرزندان نقش مهمی در چرخه‌ی اقتصاد خانواده و جامعه دارند و وجود و حضور آن‌ها درتمامی دستاوردهای جوامع نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه یافتگی یک کشور گفت: اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا امروز، برای تحقق توسعه اجتماعی و تسریع فرایند توسعه اقتصادی چنان‌چه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، قطعاً تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

در این سمینار آموزشی مطالبی همچون ایجاد انگیزه کارآفرینی در زنان، چگونگی تبدیل ایده به به عمل و چگونگی جذب سرمایه، مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، آشنایی با تحقیقات بازار و توسعه بازار با کمک اینترنت برای شرکت کنندگان ارائه شد.

گفتنی است طی این سمینار که توسط مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی استان یزد برگزار شد، خانم دکتر "سیده فاطمه مقیمی"، کارآفرین زن برتر کشورهای اسلامی به ایراد سخنرانی و بیان مطالبی در حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای خانگی برای بانوان یزدی پرداخت.

بخش نظردهی بسته شده است..