توجیه شهردار یزد در مورد حاشیه های پل باهنر:

تعویض نئوپلن‌های ضربه‌گیر برای نگهداری از پل باهنر ضروری است

شهردار یزد بررسی‌های دوره‌ای به منظور نگهداری از ابنیه فنی شهر را ضروری دانست و گفت: طبق نظر کارشناس آب‌بندی درزهای انبساطی و تعویض نئوپلن‌های ضربه‌گیر پل روگذر شهید باهنر برای بقاء و قوام بیشتر این پل حیاطی است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عظیمی‌زاده»  شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثر اعضای شورای شهر برگزار شد، در مورد پل روگذر شهید باهنر یزد، اظهار کرد: این پل توسط پیمانکار در یک کشور با همراهی مشاور مورد تأیید شهرداری احداث شده و تمام تغییرات لازم هم با حضور عاملان اجرایی و بعد از کارشناسی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که تمام پل‌های احداث شده در سطح شهر و استان به بررسی‌های دوره‌ای نیاز دارد، گفت: کنترل مستمر ابنیه فنی از جمله ضرورت‌های اجرایی در رستای حراست از منافع اقتصادی و اجتماعی شهر است.

شهردار یزد در ادامه سیستم برخی از پل‌های احداث شده در سطح شهر یزد را باکسی عنوان کرد و افزود: در سازه پل روگذر شهید باهنر یزد به دلیل بلند بودن عرشه از نئوپلن‌های ضربه‌گیر استفاده شده است.

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسدود شدن یکی از باندهای عبوری پل شهید باهنر تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر کدام از باندهای عبوری پل باهنر در مدت زمان تعیین شده برای تعویض نئوپلن‌ها و آب‌بندی درزهای انبساطی مسدود شدند.

این مقام مسئول در مورد زنگ‌زدگی میلگرد کار شده در پل باهنر و خطرهای احتمالی،‌خاطرنشان کرد: میلگرد زنگ‌زده در پل باهنر مربوط به قسمت پیشتال پل بوده نه عرشه پل و خطر جدی محسوب نمی‌شود، ولی در عین حال شهرداری در حال اصلاح این قسمت است که بعد از اتمام عملیات آب‌بندی درزهای انبساطی و کسب اطمینان خاطر از سلامت فنی، مسیرهای عبوری این پل را برای استفاده عموم باز کند.

وی نظرخواهی از کارشناسان و متخصصین دانشگاهی که در امر پل سازی مهارت بالایی دارند را یکی از اقدامات مطلوب شهرداری در راستای بهسازی پل روگذر شهید باهنر دانست و گفت: این کارشناسان متخصص بعد از بازدید از پل و بررسی نکات فنی سازه آب‌بندی درزهای انبساطی را برای قوام بیشتر و نگهداری پل ضروری دانتستند.

عظیمی‌زاده پل روگذر باهنر را سازه‌ای قابل مقاوم‌سازی عنوان کرد و افزود: قابلیت مقاوم‌سازی از جمله ویژگی‌های شاخص پل روگذر شهید باهنر یزد است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..