اقدامی ارزشمند از سوی سپاه الغدیر:

برگزاری اولین یادواره شهید زرتشتی در استان یزد

اولین یادواره شهید زرتشتی یزد شهید رستم مهربان آذرباد با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار از سوی سپاه الغدیر در این استان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام سید ناصر محمدی از اساتید حوزه و دانشگاه  در این یادواره ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید آذرباد به جایگاه شهادت در اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه اقشار مختلف ملت ایران همسو و همگام برای دفاع از نظام و کیان کشور با جدیت در جبهه های حق علیه باطل مشارکت داشتند بر اهمیت برگزاری اینگونه یادواره ها تاکید کرد.
استاد حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی یک وظیفه بزرگ مهم فرهنگی است که همواره باید در طول سال به آن توجه خاص داشت.
محمدی افزود: شهدا با نثار جانشان برای ملت و کشور عزیز ما عزت و استقلال آفریدند و باید همواره افراد برای ترویج راه نورانی و عزتمند شهدا در بخش های مختلف با جدیت تلاش داشته باشند.
وی تصریح کرد: شهید آذرباد با شهدای دیگر نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی داشتند و با خون خود موجب شکست توطئه های دشمنان علیه کشور و نظام اسلامی شدند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: راه شهدا راه اقتدار ، سربلندی و مقاومت است و باید همواره این سیره نوزانی و راه عزت بخش در بین مردم و بخصوص جوانان زنده نگه داشته شود.
محمدی گفت: برای خنثی کردن توطئه های دشمنان قطعا باید اهداف شهدا در بین مردم و جامعه روز به روز بهتر و بیشتر ترویج شود که مسئله ای مهم است و نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.
همچنین اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای در سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این یادواره در خصوص شهید رستم آذرباد و نقش شهدا در کشور مطالبی ارائه داد.
شهید رستم آذرباد فرزند مهربان از اقلیت های مذهبی (زرتشتی) یزد است که در ۳۰خرداد ۱۳۶۵ در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید.
شهید رستم مهربان آذرباد در آرامگاه زرتشتیان یزد مدفون است.

بخش نظردهی بسته شده است..