یادواره شهدای قرآنی در یزد

no-thumbs

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به گرامیداشته هفته قرآن و عترت در استان یزد گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت، جلسات هفتگی مستمر استان یزد در زمینه تفسیر قرآن کریم آغاز به کار می کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین دشتی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در نشست بررسی جشنواره های هفته قرآن و عترت در استان یزد گفت: ما در استان یزد به مناسبت هفته قرآن و عترت برنامه های متعددی داریم که برگزاری جشنواره ها در ۳۴ رشته مهمترین برنامه ما در بخش های مختلف است.

 

وی افزود: در این راستا ما با دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان همکاری داشته ایم که میراث فرهنگی، اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید استان، دبیرخانه کانون های مساجد استان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها از جمله این ادارات هستند.

 

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: ما در این هفته برنامه های قرآنی محتوایی را در شکل محافل انس با قرآن و برگزاری جلسات تفسیر، برگزاری جشنواره قرآنی و برپایی نمایشگاه های قرآنی داریم.

 

دشتی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان با حضور محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و قرائت شاکرنژاد در روز پنجشنبه ۷ بهمن ماه در مسجد اعظم امامزاده جعفر (علیهم السلام) را با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داریم.

 

وی افزود: آغاز به کار مستمر جلسات تفسیر قرآن کریم به صورت هفتگی با حضور استاد شایق از اساتید برجسته قرآنی کشور و استان در محل سالن شهرداری یزد در روزهای یکشنبه هر هفته با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی یزد نیز از برنام های دیگر ما در هفته قرآن و عترت است.

 

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری جشنواره در چهار رشته صنایع چوب، فلزی، بافته های داری، نساجی سنتی برگزار می شود.

 

دشتی ادامه داد: برگزاری مسابقه قرآن و مفاهیم سوره فجر، فضاسازی قرآنی و طراحی آیات و روایات مرتبط با ورزش، تهیه ویژه نامه، آموزش عمومی قرآن کریم در بین ورزشکاران از جمله برنامه های ما است که در هفته قرآن و عترت برگزار می شود.

شبستان 

 

وی ادامه داد: ما در رشته های مختلف دیگری نیز این جشنواره ها را برگزار کرده ایم که در پایان هفته قران و عترت در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل می شود.

شبستان

بخش نظردهی بسته شده است..