وزیر کشور: چرا کارهای مثبت را نمی‌بینید

به گزارش یزدی نیوزوزیر کشور گفت: موضوع انرژی هسته ای مورد تایید همه نظام و حکومت است و کسی هم شک ندارد، این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اجلاس سراسری مشاوران و مدیران کل امور بانوان و خانواده عنوان کرد: انتظارم این بود در این جلسه شما بانوان مسائل جدیدتری را مطرح کنید تا ما هم در وزارت کشور بتوانیم آنها را پیگیری کنیم. انتظار داشتم موضوعاتی را در حوزه‌های بانوان بیان کنید که قابلیت پیگیری داشته باشد.

او افزود: بانوان باید در مسائل اجتماعی حضور فعالی داشته باشند. بحث وحدت و انسجام زنان در عرصه اجتماعی و امید و نشاط برای مردم لازم است زنان باید در مسائل مهم کشور تاثیرگذار باشند. مردم ولی نعمت ما هستند. مردم باید به مجموعه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد امیدوار بوده و به آن اعتماد داشته باشند.

اهم اظهارات وزیر کشور را بخوانید؛

*مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید پشتوانه دولت باشند، امروز همگان می‌دانند بدون مردم نمی‌توان کشور را اداره کرد. نباید کسی فکر کند که ما می‌توانیم بدون مردم کار را پیش بیریم این فکر فکر معیوبی است و اداره کشور بدون مردم ممکن نیست.

*ما شب و روز مسائلی را برای دولت مطرح می‌کنیم اما گاهی انصاف به صورت کامل کنار گذاشته می‌شود. در تصور برخی اینگونه است که گویا دولت هیچ اقدامی انجام نداده است که بی‌انصافی است، یعنی دولت ٣ تا کار مثبت هم انجام نداده است؟ چرا کارهای مثبت دولت را نمی‌بینید؟

* انتقاد حق است و بدون انتقاد کار پیش نمی‌رود اما فقط نباید نقد را نباید به فضای منفی ببریم، فکر نکنیم چون مخالف سیاسی دولت هستیم حتما باید مخالف‌ها را بیینیم. ما باید همه مردم را یکپارچه ببنیم.

*چرا جنبه‌های ضعف دولت می‌بینید، نباید با مخالفت‌های سیاسی دولت را بنگریم، مردم دولت را اپوزیسیون نمی‌بینند، گروهای سیاسی همه باهم وحدت دارند. در ایجاد قضاوت درست و تقویت امید نباید تماشاگر باشیم باید در جامعه حضور پیدا کنیم و نباید فضایی را ایجاد کنیم که مردم فکر کنند امیدی در جامعه نیست.

*مثلا موضوع انرژی هسته ای مورد تایید همه نظام و حکومت است و کسی هم شک ندارد، این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود؛ زیرا ملی است و مردم آن را جزو حقوق لاینفک خود می‌دانند. اما عده‌ای در کنار دشمنان به دنبال هزینه کردن هستند و باید بدانند مردم این رفتار را نمی‌پسندند. مقام معظم رهبری این جریان را مدیریت کرده‌اند و بر اساس آن مذاکرات را شروع کردیم.

*همیشه حوزه‌های حقوقی، فنی و سیاسی در جریان مذاکرات مطرح بود و فراز و نشیب‌هایی هم داشت. در این دولت با تجربیات رییس‌جمهور، تیمی تشکیل شد و همه می‌دانستند مذاکرات قرار نیست یک طرفه به نفع ما باشد در انتهای موضوع هم مقام معظم رهبری توصیه‌هایی کردند و در شورای امنیت ملی هم همه موارد تایید شد.

*ما چند دسته تحریم داشتیم و توافقاتی هم حاصل شد. آیا ما گفتیم که صددرصد آنها این توافقات را انجام می‌دهند. قطعا خیر، برای همین هم شورای حکمیت گذاشتیم.

*ما هیچ‌گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نکردیم و مشکل این کشور مسائل هسته‌ای نیست بلکه انقلاب است. هشت سال جنگ نشانه این است که هرجا لازم باشد، مقابله به‌مثل می‌کنیم.

*پیش از مذاکرات هسته‌ای ایران یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، با قاطعیت می‌گویم قبل از مذاکرات و برجام یک مورد بشکه هم بیشتر از یک میلیون بشکه نمی‌توانستیم صادر کنیم اما اکنون ٢ میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم.

*تحریم‌های بانکی نیز حل شده است، برخی ایرادات به سیتم بانکی ما برخی هم به پروتکل‌های موجود برمی‌گردد.

*در عرصه سیاسی دیگر آن حمله‌ها و تهدیدها علیه ما نیست، الان هرکدام ازقدرتها یک حرفی می‌زنند و اتحاد ندارند.

* ما کی گفتیم امریکایی ها خوش قول هستند؟ این فکر اشتباهی است. مشکل آنها نفت و خاورمیانه نیست مشکلات آنها انقلاب اسلامی است.باید امریکا را به قضاوت جهانی بکشانیم.

*انتخابات از اصول دموکراسی است و ما هر ٤ سال انتخابات داریم.اقتصاد مقاومتی بین همه اجماع است، همین کسی که در آمریکا رای آورده، در سخنرانی اخیرش گفت که مردم بیایید و کالای آمریکایی بخرید. آنها هم به دنبال تقویت اقتصادشان هستند. ما هم باید به فکر اقتصاد درونی باشیم.

*رهبر انقلاب با همه علم و دانش و مشورت‌هایی که انجام دادند راه نجات را در اقتصاد مقاومتی دیدند و همه ما باید به سمت اجرایی شدن آن برویم.

*در بخش اجرا همه باید دقت کنند، اما موضوع مهم برای ما مشارکت بالا در انتخابات است. همیشه رهبری بر مشارکت تاکید ویژه‌ای داشتند. رهبر انقلاب به بنده فرمودند در انتخابات آتی باید مشارکت بالا باشد. همه باید در این زمینه تلاش کنیم؛ اصل فعالیت ما افزایش مشارکت مردم است.

*مسئله بعدی سلامت انتخابات است که بخشی از آن مجریان، بخشی کاندیداها و بخش دیگری مردم هستند که همه اینها در سلامت انتخابات مهم است. بنای ماست که انتخابات در اوج سلامت برگزار شود.

*بی‌طرفی برای ما مهم است. باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت و امکانات و توانمندی دستگاه‌های اجرایی از دخالت در انتخابات جلوگیری کنیم؛ رای حق‌الناس است و هر کسی این حق را انحراف کند، گناه کرده است. از نظر قانونی هم در جمهوری اسلامی ایران هر کسی یک حق رای دارد.

*هیچ چیز برای ما بالاتر از قانون و حقوق مردم نیست. در کمال بی‌طرفی باید شرایط را مهیا کنیم و مردم نتیجه را مشخص می‌کنند و نتیجه هر چه شد باید به آن تمکین کنیم و گردن نهیم.

*{اشاره به دیدار مسئولان با رهبر انقلاب درباره مسائل آسیب‌های اجتماعی}موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و مثل موریانه می‌تواند جامعه را از درون تهی کند.

 

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..