تردد در گردنه‌های استان یزد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

no-thumbs

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن زمین در گردنه‌های استان یزد گفت: امکان تردد در گردنه‌های این استان بدون زنجیر چرخ وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بارش برف و باران از عصر روز گذشته در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان یزد آغاز شده و زمین در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی به شدت لغزنده است.

وی عنوان کرد: تلاش مأموران پلیس راه و راهداری بر باز نگاه داشتن جاده‌ها بوده و اکنون همه جاده‌های استان باز و تردد در آن امکان‌پذیر است اما داشتن زنجیر چرخ الزامی است زیرا امکان عبور و مرور بدون زنجیر چرخ فراهم نیست و خودروها به طور قطع با مشکل مواجه خواهند شد.

مظفری با اشاره به اینکه گردنه‌های استان یزد  اغلب محل تردد خودروهای سنگین است، از رانندگان خواست: با سرعت مطمئنه حرکت کنند و نکات ایمنی را به طور جدی مدنظر قرار دهند و علاوه بر استفاده از زنجیر چرخ از سلامت فنی خودرو به ویژه ترمزها، برف‌پاکن‌‌ و تایر خودروها همچنین از وضعیت سیستم گرمایشی خودروها اطمینان داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان یزد یادآور شد: اکنون در محورهای فرعی و گردنه‌های برف‌گیر نمک‌پاشی انجام شده اما در عین حال رانندگان و مردم از ترددهای غیرضروری در این جاده‌ها پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: گردنه‌های علی‌آباد، سخوید، خرانق، رباط و ارکلان لغزنده است و رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند زیرا در غیر این‌صورت از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

مظفری همچنین تصریح کرد: به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها و احتمال عملکرد دیرهنگام سیستم ترمز خودروها، رانندگان توجه جدی به رعایت فاصله طولی با دیگر خودروها داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: شادی بارش باران و برف در استان کویری یزد، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از تصادفات ناگوار به کام مردم یزد تلخ نشود.

بخش نظردهی بسته شده است..