اظهارات عجیب یک استاد دانشگاه در یزد:

در زمان احمدی‌نژاد بیش از ۱۰۰ هواپیما به ناوگان کشور اضافه شد اما در بوق و کرنا نکردند!

یکی از اساتید دانشگاه، برجام را بازی دو سر باخت خواند و گفت: وزیر امور خارجه نیز به اعتماد خود به آمریکایی‌ها اعتراف کرد و این پیمان‌شکنی‌ها نتیجه اعتمادهای بی‌مورد است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از فارس امیرحسین زارعی  در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در آستانه انتخابات وضعیت و موقعیت خود را بهتر بشناسند، اظهار داشت: آمادگی داشته باشید که به زودی و در آستانه انتخابات واژه‌های جدیدی نظیر «دولت بی‌طرف» وارد ادبیات سیاسی کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: ایران با این وضعیت استراتژیک نمی‌تواند بی‌طرف باشد زیرا انقلاب ما بر اساس دین و اعتقاد بود در دین بی‌طرفی معنا ندارد.

زارعی خاطرنشان کرد: ما بی‌طرفی را در جنگ جهانی اول و دوم تجربه کردیم و مردم از قحطی مردند و بیان دوباره این واژه‌ها برای موقعیت کشور ما خطرناک است.

استاد دانشگاه یزد ادامه داد: یکی از مباحثی که در آستانه انتخابات به راه می‌افتد، بحث‌های فمنیستی و پرداختن به این موضوع است که زن و مرد برابرند و این غلط است به عنوان مثال یک زن نمی‌تواند رفتگر باشد زیرا مقام و جایگاه یک زن در ایران و اسلام بسیار بالا است اما در عین حال به عدالت میان زن و مرد معتقد هستیم.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائلی که می‌تواند در مخاطب اخبار وگزارش‌ها اثرگذاری بالا داشته باشد یا ذهن او را نسبت به یک جریان یا نهاد مخدوش کند، افزود: در تکس گوینده بی‌بی‌سی ابرو بالا انداختن و لبخند زدن نیز نوشته شده که اینها آثار غیرمستقیم اما ماندگار روی مخاطب دارد که البته ما در این بخش ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی، یکی از اقدامات مخرب را استفاده از مختصات بسیج اعلام کرد و بیان داشت: در مواردی می‌بینیم که طرف ظاهر بسیجی دارد اما تفکر بسیجی ندارد که این بسیار خطرناک است و می‌تواند برای نهادی همچون بسیج یک تهدید به شمار برود.

زارعی عنوان کرد: لازم است رسانه‌های ارزشی بر قوانین مطبوعات اشراف کامل داشته باشند و بر اساس آن عمل و اقدام کنند تا درگیر برخی مسائل و مشکلات و متهم به بی‌قانونی نشوند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی دولت‌ها از رسانه‌ها استفاده ابزاری می‌کنند،‌ عنوان کرد: در زمان احمدی‌نژاد بیش از ۱۰۰ هواپیما به ناوگان کشور اضافه شد اما در بوق و کرنا نکردند اما قرارداد خرید هواپیمای ایرباس آن‌هم به شیوه اجاره به شرط تملیک ۱۰ ساله را که از آن به عنوان قرارداد محرمانه یاد کردند، رسانه‌ای کردند در حالی که این اتفاق سال‌هاست با تحریم و بدون برجام در کشور در حال وقوع است.

وی تصریح کرد: این وظیفه رسانه‌ها است که این مسائل تحلیل و بررسی و برخی مسائل را برای مردم روشن کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور ما اکنون بر این باورند که ما دوست و دشمن دائمی نداریم مثل اینکه با یک مار سمی دوستی داشته باشیم یا اینکه مثلا در حالی که ذات آب تر است، بگوییم به آب دست می‌زنیم اما خیس نمی‌شویم.

بخش نظردهی بسته شده است..