شهردار:

شهر حمیدیا به شهر یزد الحاق می‌شود

شهردار یزد با بیان این که در انتخابات پیش‌رو شهرداری و شورای اسلامی حمیدیا منحل می‌شود،‌ از الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عظیمی‌زاده» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضای شورا شهر برگزار شد، در مورد طرح‌‎های شهرداری یزد که در دهه‌فجر امسال قابلیت بهره برداری دارند،‌ اظهار کرد: عملیات عمرانی میدان آیت اله خاتمی به پایان رسیده، آماده خط کشی است و تا دهه فجر امسال رسماً افتتاح می شود.

وی در مورد الحاق شهر حمیدیا به یزد گفت: بر اساس یک سری اقدامات قانونی انجام شده، در انتخابات پیش رو شهر حمدیا حوزه انتخابیه مسقتل نخواهدداشت و شهرداری وشورای شهر آن منحل می‌شود.

شهردار یزد با بیان این که بعد از منحل شدن شهرداری و شورای شهر حمیدیا این شهر بخش از شهرداری منطقه سه یزد می شود،‌ افزود: تمام اقدامات قانونی تقسیمات شهری انجام شده است.

آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات جدید مجهز شوند

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت به روز کردن تجهیزات آتش نشانی در شهر یزد،‌ تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر اکثر شهرهای کشور دارای تجهیزات مقدماتی آتش نشانی هستند و باید به تجهیزات جدید مجهز شوند.

این مقام مسئول عدم آموزش‌های پیشرفته و حرفه‌ای در مورد نحوه صحیح استفاده از تجهیزات حرفه‌ای آتش‌نشانی و دفع انواع حریق را، از دیگر معضلات آموزشی و اجرایی سازمان‌های آتش‌نشانی در شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: رفع این معضلات یکی از ضروری ترین اقدامات پیشگیرانه در راستای تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان برای مواقع بحرانی است.

شهردار خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد که در آزمون اخیر استخدامی آتش نشانی یزد خود را دیپلمه معرفی کردند دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند و فقط به منظور جذب در شهرداری مدرک تحصیلی اصلی خود را ارائه نکردند.

عظیمی‌زاده با اشاره به این که آمار قابل توجه‌ای از آتش نشانان جدیدالورود به دلیل برخورداری از مدارک تحصیلی بالا که قبل از استخدامی در آتش نشانی ارائه نکرده‌اند،‌تقاضای انتقال به سیستم شهردای را دارند گفت: همین موضوع باعث بی‌انگیزه شدن آنها در ادامه فعالیت به عنوان آتش‌نشان شده است.

وی در مورد بحث به روزرسانی تجهیزات ایمنی سازمان آتش نشانی یزد ادامه داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر یزد یک نردبان ۵۰ متری هیدرولیکی خریداری شده ولی شهر یزد به دلیل نوع ساختار شهری و تعداد آپارتمان‌های بلند احداث شده به نردبان هیدرولیکی دوم نیاز دارد.

شهردار آموزش پرسنل آتش‌نشانی و اقشار مختلف جامعه را یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری یزد در راستای کاهش آسیب‌ها و تلفات احتمالی در مواقع بحرانی دانست و گفت: تمام آتش‌نشانان باید آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح و کامل از تجیزان مختلف آتش‌نشانی را فرا گیرند.

ساختمان سطح شهر یزد ایمن‌سازی شوند

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ایمن‌سازی ساختمان‌های سطح شهر یزد را از دیگر ضرورت‌های مدیریت بحران در یزد عنوان کرد و ادامه داد: برخی از ساختمان‌های مسکونی که جدید احداث شدند به هیچ عنوان در برابر آتش‌سوزی احتمالی ایمن نیستند و باید با اصلاح فنی معابر وروردی و تعویض برخی از درب‌های‌ ساختمانی ایمن‌سازی شوند.

این مقام مسئول افزود: سازمان آتش نشانی یزد بر اساس وظایف ذاتی خود ابتدای هر سال با بازدیدهای دقیق و کارشناسی بحث ایمن ساختمان‌های مختلف در سطح شهر را کنترل کرده و نست به ثبت و اعلام اخطار کتبی به منظور رفع نواقص و ایمن‌سازی ساختمان‌های‌دارای مشکل اقدام می‌کند.

وی در پایان بابیان‌ این‌که ساختمان‌های‌‍ قدیمی‌یزد به هیچ عنوان در برابر آتش‌سوزی ایمن نیستند،‌ اظهار کرد: تهیه چک لیست وضعیت ایمنی ساختمان‌های قدیمی و برخی از ساختمان‌های جدید در سطح شهر یزد الزامی است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..