بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد یزد:

صدوقی: قدر امثال هاشمی را تا زنده اند بدانیم/تشیع جنازه هاشمی تاریخی بود

آیین بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سیدمحمد میرمحمدی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزعضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این آیین که به مناسبت هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی برگزار شد گفت: آیت الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری و انقلاب بود که در همه مقاطع انقلاب در کنار مردم حضور داشت.
حجت الاسلام محمد صدوقی تصریح کرد: باید از رحلت آیت الله هاشمی عبرت بگیریم و با مسئولان نظام که همه هدفشان خدمت به مردم و انقلاب است بهتر از این رفتار کنیم.
وی با بیان اینکه باید مقام چنین افرادی را تا زنده هستند قدر بدانیم اظهار امیدواری کرد همه مسئولان نظام در راه اعتلای نظام و خدمت صادقانه به مردم موفق باشند.

وی ادامه داد:آیت ا.. هاشمی سیاستمداری باهوش وافر بود سیاستمداری که فقیه بود قرآن شناس بود و از طرفی اکثر مردمان جامعه به نقش او هم اعتقاد داشتند و هم امید.

وی افزود:او خصوصیات بسیاری داشت که به نظرم مهمترین خصوصیت هاشمی که او را امروز به اسطوره ای تبدیل کرد و به وجود اورنده آن تشیع جنازه تاریخی که بعد از تشیع جنازه امام بی نظیر بود و میتواند عامل وحدت جامعه باشد و از طرفی  مهمترین  عامل مظلومیت هاشمی بود، صبر او بود، هاشمی منشش صیر بود او با صبر شکنجه های طاغوت را پشت سر گذاشت و مجاهدات گرد و  بعد از انقلاب در برابر دسیسه ها صبر کرد، صبر انواعی دارد که با توجه به کوتاهی وقت به مواردی که مرتبط با این بزرگوار است اشاره می کنم.

به گفته وی،اول از آن صبر مجاهدان است، که از مصادیق صبر است که مجاهدان در راه خدا از خودشان نشان می دهند و به وسیله آن بر دشمن غلبه می کنند. خداونددر آیه ۲۴۹ سوره بقره می فرماید: کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ

وی ادامه داد:خداوند می فرماید چه بسیار گروهی اندک که با یاری و اذن خدا بر گروه بسیاری غلبه کرده اند و خداوند با صابران است/ این آیه نشان می دهد تعداد نفرات مهم نیست بلکه ایمان به یاری خدا و صبر در برابر مشکلات است که .نتیجه را تعیین می کند، مگر آن زمانی که امام راحل را به تبعید بروند و یا امثال هاشمی زیر شکنجه ها رژیم دردها کشیدن کسی گمان می کرد با آن حکومت قدرتمند بتوان مبارزه کرد و پیروز شد اما هر … آن صبوری ها دیدیم.

از دیگر مصادیق صبر که قرآن به آن سفارش کرده است، صبر در برابر دسیسه هاست، به این صبر در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران اشاره شده است خداوند در این آیه به مومنان آموزش می دهد که با مسلح شدن به صبر هیچ گونه آسیبی از ناحیه دشمنان به آنها کارساز نخواهد شد، چرا که با سلاح صبر از تصمیم های عجولانه پرهیز نموده و به درستی تدبیر می کنند و این نتیجه ای جز محفوظ ماندن از کید دشمنان نخواهد داشت.

حجه الاسلام صدوقی اظهار داشت:چقدر در طول تاریخ جمهوری اسلامی افرادی از داخل نظام و خارج نظام تهمتهایی به هاشمی زدند از سر نادانی و یا حتی بعضاً با علم اما هرگز ندیدیم او خم به ابرو بیاورد چرا که سخت معتقد بود به راهی که در آن گام برداشتند او عاشق انقلاب بود و معتقد به این نظام بود و می دانست در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن شرط اول قدم آن است که عاشق باشی، هاشمی عاشق مردمش و کشورش بود. اعتقاد داشت این نظام می تواند و باید مردمش را از هر لحاظ به تعالی برساند لذا هدف که بزرگ شد سرزنش و خارها برایش جزئی از مسیر بود .

وی گفت:قسم دیگر و آخر صبر که .در این مقال به آن اشاره می کنیم صبر در برابر تکذیب کنندگان است این نوع صبر هم از مواردی است که قرآن کریم برای تشویق و ترغیب به روحیه صبر از آن یاد نموده است و به رسول مکرم اسلام شکیبایی انبیاء و گذشته را برای تکذیب کفار عهد خود یادآوری می کند.


معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز با یادآوری فداکاری های آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب، تلاش برای بازگو کردن و دستاوردهای آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وظیفه دانشگاهیان عنوان کرد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه ۱۹ دی ماه دار فانی را وداع گفت.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..