دیدار سفیر کرواسی در ایران با رئیس دانشگاه یزد

no-thumbs

سفیر کرواسی در ایران با رئیس دانشگاه یزد دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار راه‌های گسترش همکاری دانشگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز،در نشستی که با حضور سفیر کرواسی در ایران، رئیس انجمن دوستی ایران و کرواسی، رئیس و تنی‌چند از مسئولان دانشگاه یزد و نمایندگان سایر دانشگاه‌های استان انجام شد، زمینه‌های همکاری دانشگاه یزد با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور کرواسی بررسی شد.

رئیس دانشگاه یزد در این نشست با معرفی توانمندی‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف بر ضرورت تقویت روابط علمی و بین‌المللی تأکید کرد.

محمد صالح اولیاء همچنین به تشریح ظرفیت‌های استان یزد و دانشگاه‌های این استان در زمینه های علوم ورزشی، توریسم و مهندسی نساجی پرداخت.

استریبور کیکرتس، سفیر کرواسی در ایران نیز در این نشست با معرفی کشور کرواسی و سوابق همکاری بین دو کشور ایران و کرواسی گفت: زمینه‌های همکاری بکری از جمله فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی وجود دارد و تاکنون تفاهم‌نامه‌های محدودی بین دانشگاه زاگرب کرواسی و دانشگاه‌های تهران و اصفهان منعقد شده است.

وی افزود: دانشگاه یزد می‌تواند به عنوان نماینده ایران با دانشگاه‌های مختلف کرواسی از جمله زاگرب، اسپلیت، ریگا و زادار تعامل داشته باشد.

در این نشست همچنین سیداحمد میرزایی، رئیس انجمن دوستی ایران و کرواسی و عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان یزد گفت: کشور کرواسی در زمینه‌های بازیافت پسماندها، توریسم، خدمات فنی و مهندسی دارای قابلیت‌های خوبی است.

وی پیشنهاد کرد: نمایشگاهی مخصوص استان یزد در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری در پایتخت کشور کرواسی برپا شود.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..